Hlavní obsah

Závodní speciál: Citroën C2 Challenge

Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

Ti nejlepší závodníci, jakým je například úřadující mistr světa v rallye Francouz Sébastien Loeb, se svému umění museli někde naučit. Loeb svého času sbíral zkušenosti a samozřejmě první úspěchy s Citroënem Saxo Kit Car a později se Saxem S1600.

Článek

Nyní mladé naděje v barvách Citroënu získávají ostruhy v upravených vozech C2 Super 1600 a C2 Challenge. A šanci dostanou i piloti v České republice, neboť Citroën ČR u nás rozjíždí Pohár C2 Challenge. 

Poháru se mohou zúčastnit jezdci, kteří si zakoupí speciál C2 Challenge, který pochází z dílny sportovního střediska Citroën Sport, tedy od techniků, kteří se podílejí i na vývoji rallyeového speciálu Xsara WRC. Pořizovací cena vozu C2 Challenge se pohybuje okolo 1 340 000 korun. Jen pro srovnání C2 VTS stojí 458 tisíc.

Pod kapotou je vylepšená čtyřválcová sériová šestnáctistovka, která pohání C2 v provedení VTS. Maximální výkon byl zvýšen ze 123 na 155 koní a je k dispozici při 7000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je nově 175 Nm při 5500 ot./min. namísto sériových 143 Nm při 3750 ot./min.

Motor přes pětistupňovou převodovku se samosvorným diferenciálem typu ZF pohání přední nápravu. Zvýšený výkon si vyžádal i zesílené hnací hřídele. Oproti sériovému vozu je C2 Challenge o více než 300 kg lehčí. Zatímco C2 váží 1394 kg, závodní speciál si vystačí s 950 kg. Hmotnost vozu byla rozdělena v poměru 64:36.

Technická specifikace C2 Challenge
MOTOR
Typ: zážehový motor vyvinutý ze sériového motoru 1.6i 16V (TU5JP4)
Umístění: vpředu napříč
Počet válců: 4 v řadě
Ventilové uspořádání: 16 ventilů
Zdvihový objem (cm3): 1 587
Vrtání x zdvih (mm): 78,5 x 82
Maximální výkon (k při ot/min): 155 / 7 000
Maximální točivý moment (Nm při ot/min): 175 / 5 500
Maximální otáčky (1/min): 7 200
Poměrný výkon (k/l): 98
ROZVODY
2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné ozubeným řemenem.
Upravený profil vaček, mechanická zdvihátka.
PLNĚNÍ MOTORU
Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli
Jednoduchá škrticí klapka o průměru 52 mm
PŘEVODY
Pohon: přední náprava, zesílené hnací hřídele
Převodovka: pětistupňová, samosvorný diferenciál typu ZF
Spojka: tlačný mechanismus, lamela karbometalická o průměru 200 mm
BRZDY
Vpředu:
šotolina - chlazené kotouče o průměru 265 mm a tlouštce 22 mm, 1 pístové brzdiče
asfalt - chlazené kotouče o průměru 302 mm a tlouštce 26 mm, 4 pístové brzdiče
Vzadu:
kotouče o průměru 247 mm a tlouštce 9 mm, 1 pístové brzdiče; seřizovatelný omezovač brzdného účinku
Ruční brzda s hydraulickým ovládáním
PODVOZEK
Vpředu:
zavěšení kol systémem pseudo McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, specifická uložení, specifické uchycení náboje kola
Vzadu:
náprava provedení H, specifické uložení
Tlumiče o průměru 50 mm vpředu, s oddělenou náplní vzadu.
ŘÍZENÍ
Hřebenové elektrické speciální
KOLA A PNEU
Asfalt:
Ráfky 6,50 x 16
Pneumatiky Michelin 17/60/16
Šotolina:
Ráfky 5,50 x 15
Pneumatiky Michelin 14/62/15
HMOTNOST
950 kg
Rozložení vpředu/vzadu (%): 64 / 36
KAROSÉRIE
Vyztužený skelet s ochranným rámem
Ochranný kryt motoru
ROZMĚRY
Délka: 3 660 mm
Šířka: 1 660 mm
Rozvor: 2 314 mm
Rozchod vpředu: 1 460 mm
Rozchod vzadu: 1 434 mm
Související témata:

Výběr článků

Načítám