Článek
Nyní mladé naděje v barvách Citroënu získávají ostruhy v upravených vozech C2 Super 1600 a C2 Challenge. A šanci dostanou i piloti v České republice, neboť Citroën ČR u nás rozjíždí Pohár C2 Challenge.
Poháru se mohou zúčastnit jezdci, kteří si zakoupí speciál C2 Challenge, který pochází z dílny sportovního střediska Citroën Sport, tedy od techniků, kteří se podílejí i na vývoji rallyeového speciálu Xsara WRC. Pořizovací cena vozu C2 Challenge se pohybuje okolo 1 340 000 korun. Jen pro srovnání C2 VTS stojí 458 tisíc.
Pod kapotou je vylepšená čtyřválcová sériová šestnáctistovka, která pohání C2 v provedení VTS. Maximální výkon byl zvýšen ze 123 na 155 koní a je k dispozici při 7000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je nově 175 Nm při 5500 ot./min. namísto sériových 143 Nm při 3750 ot./min.
Motor přes pětistupňovou převodovku se samosvorným diferenciálem typu ZF pohání přední nápravu. Zvýšený výkon si vyžádal i zesílené hnací hřídele. Oproti sériovému vozu je C2 Challenge o více než 300 kg lehčí. Zatímco C2 váží 1394 kg, závodní speciál si vystačí s 950 kg. Hmotnost vozu byla rozdělena v poměru 64:36.
Technická specifikace C2 Challenge |
MOTOR |
Typ: zážehový motor vyvinutý ze sériového motoru 1.6i 16V (TU5JP4) |
Umístění: vpředu napříč |
Počet válců: 4 v řadě |
Ventilové uspořádání: 16 ventilů |
Zdvihový objem (cm3): 1 587 |
Vrtání x zdvih (mm): 78,5 x 82 |
Maximální výkon (k při ot/min): 155 / 7 000 |
Maximální točivý moment (Nm při ot/min): 175 / 5 500 |
Maximální otáčky (1/min): 7 200 |
Poměrný výkon (k/l): 98 |
ROZVODY |
2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné ozubeným řemenem. |
Upravený profil vaček, mechanická zdvihátka. |
PLNĚNÍ MOTORU |
Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli |
Jednoduchá škrticí klapka o průměru 52 mm |
PŘEVODY |
Pohon: přední náprava, zesílené hnací hřídele |
Převodovka: pětistupňová, samosvorný diferenciál typu ZF |
Spojka: tlačný mechanismus, lamela karbometalická o průměru 200 mm |
BRZDY |
Vpředu: |
šotolina - chlazené kotouče o průměru 265 mm a tlouštce 22 mm, 1 pístové brzdiče |
asfalt - chlazené kotouče o průměru 302 mm a tlouštce 26 mm, 4 pístové brzdiče |
Vzadu: |
kotouče o průměru 247 mm a tlouštce 9 mm, 1 pístové brzdiče; seřizovatelný omezovač brzdného účinku |
Ruční brzda s hydraulickým ovládáním |
PODVOZEK |
Vpředu: |
zavěšení kol systémem pseudo McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, specifická uložení, specifické uchycení náboje kola |
Vzadu: |
náprava provedení H, specifické uložení |
Tlumiče o průměru 50 mm vpředu, s oddělenou náplní vzadu. |
ŘÍZENÍ |
Hřebenové elektrické speciální |
KOLA A PNEU |
Asfalt: |
Ráfky 6,50 x 16 |
Pneumatiky Michelin 17/60/16 |
Šotolina: |
Ráfky 5,50 x 15 |
Pneumatiky Michelin 14/62/15 |
HMOTNOST |
950 kg |
Rozložení vpředu/vzadu (%): 64 / 36 |
KAROSÉRIE |
Vyztužený skelet s ochranným rámem |
Ochranný kryt motoru |
ROZMĚRY |
Délka: 3 660 mm |
Šířka: 1 660 mm |
Rozvor: 2 314 mm |
Rozchod vpředu: 1 460 mm |
Rozchod vzadu: 1 434 mm |