Článek
„Po dokončení sezóny 2017 jsme se rozhodli prodat BMW Z4 GT3, protože jeho koncepce není vhodná pro závody do vrchu. Hledali jsme závodní speciál s motorem uprostřed,” uvedl pro Novinky.cz Ján Miloň. Závodní speciál 650S GT3 je jediný v Česku i na Slovensku.
Vozidlo, které vidíte na videu, bylo vyrobeno na jaře 2017, v průběhu roku odjelo několik vytrvalostních závodů a bylo v McLarenu připraveno na sezónu 2018. Cenu jsme se nedozvěděli, prý ale byla ze všech zvažovaných nabídek nejvyšší.
O pohon se stará dvakrát přeplňovaný 3,8litrový osmiválec, který je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Výkon je dle regulí 500 koní, váha minimálně 1240 kilogramů. Palivová nádrž má kapacitu 130 litrů, auto obouvá osmnáctipalcová kola.
Jaký je rozdíl mezi okruhovým a „kopcovým” nastavením? Rozdíl je podle Jána Miloně hlavně v nastavení podvozku, protože kopcové soutěže se mnohdy pořádají na silnicích I a II. třídy, kde povrch a kvalita asfaltu nejsou ideální pro tvrdé okruhové nastavení.
Sériová verze má 650 koní
Standardní silniční verze 650S, ze které závodní speciál vychází, má motor o výkonu 650 koní. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 678 newtonmetrů. Motor se nechá vytočit až do 8500 otáček, maximální točivý moment je dostupný od 3000 do 7000 otáček. Stovku silniční verze zvládne za tři sekundy a jede až 333 km/h.
Miloň závodí od roku 2002, kdy začal s autocrossem. Postupně pokračoval přes rally a okruhy až k závodům do vrchu, kde se pohybuje již desátým rokem. Získal pětkrát titul mistra Slovenska v různých kategoriích, v loňském roce byl vicemistr Evropy ve třídě GT3. Jeho vysněným cílem je získat titul mistra Evropy.