Článek
Na vývoji DBR9 se ve spolupráci s Aston Martin Racing podílí i anglická firma Prodrive, která má na starosti design. V její kompetenci je i vývoj a management závodního programu. V příštím roce se sportovní novinka zúčastní vybraných podniků. Nebude chybět na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Do soutěžení se pustí tři týmy, každý se dvěma vozy a plnou technickou podporou AMR. Automobilka plánuje vyrobit limitovanou sérii těchto vozů, které nabídne vybraným zákazníkům. Ti se mohou těšit na shodné parametry, které však prozatím Aston Martin nezveřejnil, jako mají závodní vozy.
Technika pod kapotou DB9
Pro informaci uvádíme základní technické parametry produkčního vozu Aston Martin DB9. Pod kapotou se nachází dvanáctiválcový motor z ventilovým rozvodem OHC a o obsahem 5935 ccm. Výkon vozu dosahuje při 6000 otáčkách za minutu 331 kw (450 koní). Maximální točivý moment pak při 5000 otáčkách nabízí hodnotu 570 Nm.
Rozměry DB9 | |
Délka | 4697 mm |
Šířka | 1875 mm |
Výška | 1318 mm |
S šestistupňovou manuální převodovkou je 1710 kilogramů vážící automobil schopen z nuly na stovku akcelerovat za 4,9 vteřiny. V případě automatu se shodným počtem převodových stupňů, kdy váha automobilu vzroste o 50 kg, to trvá o 0,2 vteřiny déle. DB9 se může řítit rychlostí až 300 km/hod.