Článek
BMW během uplynulého týdne v Petersonově automobilovém muzeu v Los Angeles oficiálně představilo nový závodní stroj, speciálně určený na vytrvalostní závody. Jedná se o elektrifikovaný vůz s motorem V8, který produkuje 640 koňských sil.
Novinka se divákům v zámoří představila v oficiálních závodních barvách BMW a s řadou technologických novinek, mezi které patří například osvětlení s technologií nanoaktivních optických vláken aktivovaných laserem.
Osvíceny jsou jimi například i obrovské mřížky v přední masce, kterým se u BMW přezdívá „ledvinky“ a jejichž výhodou je nižší hmotnost oproti technologii LED. Ledvinky samotné tentokrát neslouží k přístupu chladicícho vzduchu, nýbrž k vedení vzduchu kolem karoserie za účelem vytvoření přítlaku.
BMW už oficiálně oznámilo čtyři jezdce, kteří budou M Hybrid pilotovat ve třídě GTP 2023 IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Jsou jimi tovární jezdci BMW M Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus a Nick Yelloly. K týmu se pro závod 24 hodin Daytona připojí i Calton Herta, který dovedl tento prestižní závod vyhrát v roce 2019 s vozem BMW M8 GTE.
Ford Mustang se vrátí do Le Mans. Závodních verzí bude víc
Kromě toho bude M Hybrid V8 závodit také v Evropě, a to od roku 2024. Bude se účastnit Světového vytrvalostního šampionátu (WEC, World Endurance Championship) a uvidíme ho také na okruhu de la Sarthe při slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. BMW tu už triumfovalo, a to v roce 1999 se závoďákem V12 LMR.