Článek
Zatímco do silničních ferrari se stále častěji dostávají hybridní pohony a automobilka pracuje i na ryzím elektroautě, deváté závodní ferrari pro seriál Ferrari Challenge Trofeo Pirelli zůstává věrné starému dobrému spalovacímu motoru. A pořádně silnému - třílitrový šestiválec v jeho útrobách dává 700 koní a 740 newtonmetrů.

Ferrari 296 Challenge
S motorem se pojí dva superlativy - jednak je to první 120° vidlicový šestiválec v historii tohoto šampionátu a jednak je to ve své třídě litrově nejvýkonnější motor, alespoň podle automobilky. Dává 234 koní na litr objemu.
Kromě upraveného pohonného ústrojí dostal vůz také karbon-keramické brzdy, speciálně laděný systém ABS a pneumatiky Pirelli, které byly vyvinuty speciálně pro 296 Challenge. Nepřehlédnutelný aerodynamický paket dodává více než 870 kg přítlaku v rychlosti 250 km/h, což je v rámci speciálních ferrari pro tento šampionát také rekordní číslo.

Motor Ferrari 296 Challenge
Vůz se prvně ukáže v ostré akci na okruhu Mugello ve dnech 24.-30. října, kde bude probíhat světové finále šampionátu.
Jedinečné Ferrari 812 Competizione vypadá jako oživlá skica
