Článek
Tým Special One Racing byl v britském Lydden Hillu v Kentu na čtvrtém závodě mistrovství světa v rallycrossu, když v pátek brzy ráno v paddocku vypukl požár. Podle týmu požár začal kolem 08:45 na prvním autě, rychle se rozšířil na druhý speciál, než zachvátil jedno z nákladních aut. Během zásahu hasičů se nepodařilo zachránit žádné ze tří vozidel. Při požáru nebyl nikdo zraněn.
V prohlášení tým uvedl: „FIA (řídící orgán motorsportu) zahájil vyšetřování s cílem určit původ požáru, který vypukl v době, kdy na voze nikdo fyzicky nepracoval, ale během dobíjení, které probíhalo několik minut. V této fázi již můžeme konstatovat, že nedošlo k žádným chybám při manipulaci ze strany personálu ani ze strany partnerů týmu.“
Pořadatelé šampionátu původně zrušili sobotní program, zatímco se vyšetřovala příčina požáru, přičemž sportovní komisaři FIA toho večera rozhodli celý závod „zcela zastavit z bezpečnostních důvodů“.
„Video ukazuje, že požár vznikl na baterii vozu, když se nabíjelo v oblasti týmu, ale není jasné, proč se tak stalo,“ stojí v prohlášení sportovních komisařů.
Ostatní kategorie, které byly součástí víkendového balíčku mistrovství světa v rallycrossu, závodily v neděli podle plánu.
Francouzská stáj Special One Racing provozovala dvojici vozů Lancia Delta Evo-e RX ve vrcholné kategorii RX1e pro elektrická superauta šampionátu World RX. Za volant měl usednout devítinásobný mistr světa v rallye Sebastién Loeb a Guerlain Chicherit. Vozy měly zbarvení ve stylu Martini, připomínající původní vůz Delta Integrale soutěžící v mistrovství světa v rally v letech 1987 až 1992.