Článek
Automobilka BMW před čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans odhalila vůz, který však na startovní rošt nepostavila – modernizovanou M4 GT3 Evo. Začneme-li vizuálními novinkami, M4 GT3 Evo není lakované, nýbrž použilo metodu katodového ponoření, takže je výsledek výrazně lehčí.
Také namontovalo menší zpětná zrcátka, zvětšilo výdechy na předních blatnících a upravilo nastavení zadního křídla. Rovněž tu jsou nové světlomety a zadní světla ze silniční verze.
Mezi vylepšení techniky patří instalace nových stabilizátorů na přední a zadní nápravě, větší zadní brzdové kotouče a nový diferenciál, který se snadněji nastavuje a způsobí menší opotřebení pneumatik a brzd, čímž se zlepší ovladatelnost.
„Naši inženýři velmi pečlivě naslouchali zpětné vazbě od zákazníků během vývoje vozů Evo,“ uvedl vedoucí zákaznického závodění u BMW M Motorsport Björn Lellmann.
„Výsledkem jsou podle našeho názoru modely, které umožňují jezdit konzistentně blízko limitu, aniž by bylo nutné příliš riskovat, což přesně potřebují jezdci všech tříd, aby byli rychlí. Naším cílem je vyhrávat velké závody a zároveň poskytnout každému zákazníkovi balíček, který nabízí maximální šance na úspěch,“ dodal.
Pod kapotou pracuje třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem až 590 koní, který je spojen s šestistupňovou převodovkou X-Trac. Vůz ale není levný, závodní týmy bude stát ohromujících 578 tisíc eur, tedy cca 14,3 milionu korun.
Spolu s novým M4 GT3 Evo debutuje i M4 GT4 Evo. Tento model dostal i nové světlomety a zadní světla a stejně jako jeho sourozenec byl představen ve speciálním designovém tématu „Inception“, které zahrnuje barvy značky BMW M. Verze GT3 se do Le Mans může podívat příští rok – začne závodit v sezoně roku 2025.