Článek
Srdcem vozu R15 TDI je nově vyvinutý motor V10 TDI s výkonem přesahujícím 441 kW (600 k) a maximálním točivým momentem přes 1050 N.m. Tento turbodiesel je lehčí a kompaktnější než dvanáctiválce používané dosavadními modely R10 TDI. Rovněž došlo ke snížení spotřeby paliva (i emisí CO2, ale ty jsou u závodních aut více méně nepodstatné). R15 TDI je také vybaven novou generací lehčích filtrů pevných částic DPF.
Srdcem vozu R15 TDI je nově vyvinutý motor V10 TDI s výkonem přesahujícím 441 kW (600 k) a maximálním točivým momentem přes 1050 N.m. Tento turbodiesel je lehčí a kompaktnější než dvanáctiválce používané dosavadními modely R10 TDI. Rovněž došlo ke snížení spotřeby paliva (i emisí CO2, ale ty jsou u závodních aut více méně nepodstatné). R15 TDI je také vybaven novou generací lehčích filtrů pevných částic DPF.
U nového sportovního vozu pro Le Mans hraje důležitou roli aerodynamika. Audi tvrdí, že proudění vzduchu kolem a uvnitř vozu optimalizovalo pomocí počítačových simulací CFD (Computational Fluid Dynamics). Mezi novinky patří nahoře zavěšené zadní přítlačné křídlo a vysoko umístěná příď.
Audi R15 TDI - pohled do závodního kokpitu
FOTO: Audi
Sportovní prototyp pro Le Mans dostal novou elektrickou výbavu, jejíž součástí je poprvé akumulátor Li-Ion, známý z některých hybridních vozů. K jeho výhodám v porovnání s konvenčním akumulátorem patří nižší hmotnost a vyšší napětí.
Sportovní prototyp pro Le Mans dostal novou elektrickou výbavu, jejíž součástí je poprvé akumulátor Li-Ion, známý z některých hybridních vozů. K jeho výhodám v porovnání s konvenčním akumulátorem patří nižší hmotnost a vyšší napětí.
Sportovní prototyp pro Le Mans dostal novou elektrickou výbavu, jejíž součástí je poprvé akumulátor Li-Ion, známý z některých hybridních vozů. K jeho výhodám v porovnání s konvenčním akumulátorem patří nižší hmotnost a vyšší napětí. Rovněž světlomety vozu R15 TDI mají větší výkon. Audi bude v Le Mans poprvé závodit s potkávacími světly LED, které představují novou generaci technologie LED od Audi pro silniční vozy.
Sportovní prototyp pro Le Mans dostal novou elektrickou výbavu, jejíž součástí je poprvé akumulátor Li-Ion, známý z některých hybridních vozů. K jeho výhodám v porovnání s konvenčním akumulátorem patří nižší hmotnost a vyšší napětí. Rovněž světlomety vozu R15 TDI mají větší výkon. Audi bude v Le Mans poprvé závodit s potkávacími světly LED, které představují novou generaci technologie LED od Audi pro silniční vozy.
Audi R15 TDI bude mít závodní premiéru 21. března ve dvanáctihodinovém závodě v Sebringu na Floridě (USA). Tým Audi Sport počítá s nasazením tří vozů v závodě 24 h Le Mans, který se koná ve dnech 13. až 14. června.