Článek
Toyota společně s APR Racing postavila už druhou generaci závodního speciálu pro japonský seriál SuperGT. Vůz se jmenuje GT300 a vychází z poslední generace priusu. Tedy alespoň přední světla, linie střechy a… A kousek hybridního ústrojí. Víc asi nic.
Auto je samozřejmě zcela přestavěné na závodní účely, takže tu najdeme prostorový trubkový rám, speciální závodní volant, hasicí systém, závodní zavěšení i brzdy a také motor. Ten je trochu jiný, než u sériového provedení. Čtyrválcovou osmnáctistovku tu nahradil trochu větší agregát – vidlicový osmiválec o objemu 3,4 litru. Proti minulé generaci závoďáku tu ale zůstaly jakési (nespecifikované) komponenty hybridního pohonu.
Motor je stále vepředu, a to proto, aby splnil regule, protože se nesmí přesouvat jinam, než je v sériovém voze. Jen je posunutý výrazně vzad, kde jinak mají nohy cestující.