Hlavní obsah

Závoďák od KTM má 600 koní a jen 1000 kilogramů. Chystá se i na silnice

Tradiční výrobce motocyklů a v posledních 12 letech i závodních aut, rakouská firma KTM, vytvořila nástupce svého futuristického speciálu X-Bow. Model X-Bow GTX má mít údajně 600 koní z pětiválce a hodně nízkou váhu.

Foto: KTM

KTM X-Bow GTX

Článek

Firma KTM z rakouského Štýrského Hradce je specialistou především na extrémně výkonné a zábavné motocykly jak pro běžného uživatele, tak i pro závodní týmy. Už před dvanácti lety se ale ve společnosti rozhodli, že rozvíří vody i v autech a vytvořili model X-Bow, konkurenci pro Caterham nebo Lotus. A teď je tu něco ještě ostřejšího.

Závodní Seat Leon si v nové generaci můžete objednat dříve než sériovou verzi

AutoMoto

Jako svoje druhé auto v historii představuje KTM model X-Bow GTX, které zprvu bude moci jezdit pouze na dráze a stejně jako menší X-Bow bude vycházet z techniky Audi.

Jenže zatímco premiérové auto od KTM mělo dvoulitrový čtyřválec, model GTX dostal zbrusu nový pětiválcový motor TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru a turbodmychadlem, který u něj produkuje spektakulárních 600 koňských sil, a to vše při hmotnosti jen přibližně 1000 kilogramů. K motoru pak bude připojena sekvenční závodní převodovka.

Foto: KTM

KTM X-Bow GTX vznikne i v silniční verzi.

X-Bow GTX je tak lehké z jednoho prostého důvodu, a tím je karbon. Karbonové jsou totiž monokok, panely i sedadla a mnoho dalšího. Díky tomu má GTX ideální poměr váhy a výkonu, aby řidiči vytlačil v zatáčce oči z důlků.

Olga Lounová míří rovnou od stromečku na rallye do Dakaru

Rallye Dakar

KMT očekává, že vzniknou tři verze auta. Model GTX jako Cup vůz pro závody po celém světě včetně těch čtyřiadvacetihodinových a také model GT2 pro nově otevřené série závodů. Pro běžného uživatele je ale důležitá ta informace, že KTM vytvoří i model Street legal, který bude homologovatelný pro běžný provoz na silnicích. Cenu ani začátek prodeje KTM ještě neohlásilo.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám