Článek
Firma KTM z rakouského Štýrského Hradce je specialistou především na extrémně výkonné a zábavné motocykly jak pro běžného uživatele, tak i pro závodní týmy. Už před dvanácti lety se ale ve společnosti rozhodli, že rozvíří vody i v autech a vytvořili model X-Bow, konkurenci pro Caterham nebo Lotus. A teď je tu něco ještě ostřejšího.
Závodní Seat Leon si v nové generaci můžete objednat dříve než sériovou verzi
Jako svoje druhé auto v historii představuje KTM model X-Bow GTX, které zprvu bude moci jezdit pouze na dráze a stejně jako menší X-Bow bude vycházet z techniky Audi.
Jenže zatímco premiérové auto od KTM mělo dvoulitrový čtyřválec, model GTX dostal zbrusu nový pětiválcový motor TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru a turbodmychadlem, který u něj produkuje spektakulárních 600 koňských sil, a to vše při hmotnosti jen přibližně 1000 kilogramů. K motoru pak bude připojena sekvenční závodní převodovka.
X-Bow GTX je tak lehké z jednoho prostého důvodu, a tím je karbon. Karbonové jsou totiž monokok, panely i sedadla a mnoho dalšího. Díky tomu má GTX ideální poměr váhy a výkonu, aby řidiči vytlačil v zatáčce oči z důlků.
Olga Lounová míří rovnou od stromečku na rallye do Dakaru
KMT očekává, že vzniknou tři verze auta. Model GTX jako Cup vůz pro závody po celém světě včetně těch čtyřiadvacetihodinových a také model GT2 pro nově otevřené série závodů. Pro běžného uživatele je ale důležitá ta informace, že KTM vytvoří i model Street legal, který bude homologovatelný pro běžný provoz na silnicích. Cenu ani začátek prodeje KTM ještě neohlásilo.