Článek
Německý Mercedes si název pro „géčko” na baterie, tedy zkratku EQG, patentoval už v roce 2016 a i tehdy to vzedmulo velkou vlnu různých reakcí. Evropský patentový úřad teď přijal další dvě registrace přímo se vztahující k elektrickému off-roadu.
Vlajkový elektrický Mercedes slibuje dojezd 770 km a velmi rychlé nabíjení
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gV_W/vUxBDy.jpeg?fl=cro,0,97,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Jedná se o označení EQG 560 a EQG 580, které nám mohou jasně naznačit, že pokud elektrické G dorazí, bude mít minimálně dvě varianty výkonu. Není přitom vůbec nereálné, že se následně nabídka ještě rozroste. Žádost o patent nyní zkoumají odborníci a posuzují jeho schválení.
V tuto chvíli nevíme, jak by elektrický model EQG měl vypadat nebo jak bude poháněn. Vzhledem k různým zkušenostem můžeme ale tipovat, že bude mít hranatou karoserii se smyslem pro detail a pravděpodobně i pohon všech čtyř kol, který v elektrické verzi obstarají čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo.
Mercedes CLS má po faceliftu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gT_Z/GqwBJJ.jpeg?fl=cro,0,132,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Ovšem, samotný patent na označení ještě nemusí nic znamenat. Mercedes se nicméně netají tím, že do roku 2030 chce hned polovinu svých modelů vyrábět na elektřinu. Na které straně bariéry bude v té době stát třída G, je v tuto chvíli bohužel nejasné. Kdy se případné elektrické G ukáže, je také zatím záhadou.