Článek
Zatím bylo toto logické nasazení nemožné. Nebylo totiž možné za současných technologických podmínek zaručit jejich tvarovou a pevnostní stálost. Především jejich testy, které jsou nutné ke konstrukci a schválení, se na současných zařízeních nedala dělat.
Firma Fraunhofer-Gesellschaft však představila ve vývojovém centru novou zkušební stolici, kde se k diagnostice používá tomograf. Ten dokáže u kol ze sklolaminátu zkontrolovat délku, zakřivení a hustotu skelných vláken. Možná si říkáte, proč zrovna tyto hodnoty?
Jedná se totiž o hlavní znaky, které určují pevnost, tvrdost a houževnatost tohoto materiálu. Zde se totiž díky nerovnoměrnému rozložení materiálu nemohou použít klasické metody zkoumání (ultrazvuk, laser, spektrometry). Při rázech se navíc v tomto druhu materiálu mění hustota v jednotlivých částech. To by mohlo ovlivnit životnost kola a při nárazech by mohlo praskat.
Podle prvních testů by měla "plastová" kola ujet více kilometrů, než klasická hliníková. Jejich výdrž byla u prvních vzorků až 250 000 km.