Článek
Do prodeje vstupuje modernizovaná octavia v nové základní výbavě Essence s výchozím motorem 1,5 TSI o výkonu 85 kW.
Takový vůz přijde na 569 900 Kč a ve výbavě mu nechybí například kožený multifunkční volant, přední výškově nastavitelná sedadla s bederními opěrkami, LED světlomety s denním svícením, dešťový a světelný senzor, infotainment s desetipalcovou obrazovkou, parkovací senzory vzadu, 8 airbagů, asistent udržování jízdního pruhu nebo nouzové brzdění, detekce chodců i cyklistů a asistence při průjezdu křižovatkou.
Stejný výkon má i dvoulitrový turbodiesel, který v tomto základu přijde na 619 900 korun.
Nové jsou také stupně Exclusive Selection a Sportline. První zmiňovaná je civilním vrcholem a obsahuje třeba 18palcová kola, Matrix-LED světlomety, 13palcovou navigaci nebo kamerový systém. S motorem 1.5 TSI v silnější 110kW verzi začíná na ceně 849 900 korun.
Sportovně střižená verze pak má například 17palcová kola, sportovní sedadla, bezklíčový přístup nebo Matrix-LED světla. Cena startuje na 799 900 korunách.
RS jedině na benzin
V prodeji je už i RS. Dodává se výhradně se zážehovým motorem 2,0 TSI o výkonu 195 kW, sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Podvozek je snížený o 15 milimetrů, součástí je i diferenciál VAQ s elektronicky řízenou svorností.
Motor pocházející z rodiny EA888 disponuje největším výkonem 195 kW (265 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchozího provedení. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo o 0,3 s na 6,4 s (6,5 s u kombi), maximální rychlost zůstala elektronicky omezena na 250 km/h. RS přijde na 1 059 900 Kč, kombi má stejně jako u všech ostatních provedení cenovku o 40 000 Kč vyšší.