Článek
Když někdo řekne, že si koupil základní motorizaci nějakého auta, člověka napadne tří- nebo čtyřválec o sotva stovce koní, který bude na dálnici pro smích všem ostatním. Když ale máte na auto pět miliónů korun, základ klidně může zvládnout zrychlit na 100 km/h pod pět sekund, i když váží 2 150 kg.
To říká Mercedes-Benz o svém kabrioletu S 560, základní verzi tohoto modelu, i přes takhle vysoké číslo v označení. Osmiválec pod kapotou nemá 5,6 litru, jak by se ještě před pár lety dalo odhadnout, nýbrž 3 982 ccm. A dvě turbodmychadla k tomu, takže dává 467 koní a 700 newtonmetrů.
Jak potom vypadají silnější verze, když základ má 700 N.m? O stupínek výš je v nabídce Mercedesu verze AMG S 63, která ze stejného motoru doluje 612 koní a 900 N.m, a vrcholem je, jak jinak, AMG S 65, jehož šestilitrový dvanáctiválec nabídne 630 koní a 1 000 N.m.
Sedm stovek newtonmetrů stačí - podle našeho měření - ke zrychlení na stovku za 4,83 sekundy (podle údajů výrobce - 4,6 s), dvoustovku máte na tachometru za 15,79 s a 260 km/h svítí na přístrojovém štítu za 29,93 s. Maximální rychlost vozu je dle technických dat výrobce omezena na 250 km/h.
Mimochodem, a na videu jste si toho jistě všimli, pamatujete si, jak jste jako malí koukali na tachometry aut a jaké nejvyšší číslo tam bylo, taková byla maximálka auta? V případě Mercedesu S 560 cabrio tomu tak skutečně je, na rozdíl od většiny jiných aut. [celá zpráva]