Článek
Od aktualizací softwaru vozidla si majitel většinou slibuje lepší funkčnost některé části auta. U elektromobilu to může být i trochu nižší spotřeba paliva či větší dojezd. V některých případech aktualizací vozů značky Tesla tomu ale bylo přesně naopak, jak informuje agentura Reuters.
Skupina majitelů Modelů S a X tvrdí, že aktualizace jejich vozům snížily dojezd a v některých případech způsobily kompletní selhání baterie. Snížení dojezdu má být až dvacetiprocentní a oprava do původního stavu nezávislým servisem může stát až 750 dolarů, tedy přes 16 tisíc korun. Náhrada zničené baterie přijde až na 15 tisíc dolarů (325 tisíc korun).
Podle žaloby automatické aktualizace, které nevyžadují souhlas majitele vozu, ba dokonce o nich majitel ani nemusí vědět, porušují práva spotřebitele.
„Majitelé vozů Tesla jsou jedinečným způsobem vydáni na milost výrobci svých aut a Tesla nutí aktualizace softwaru, kdykoliv je vůz připojen k Wi-Fi,“ říká Steve Berman, právník z kanceláře Hagens Berman, který rozezlené majitele zastupuje.
Není to poprvé, co je Tesla hnána k soudu kvůli zhoršení parametrů vozu aktualizací softwaru. V červenci roku 2021 zaplatila 1,9 milionu dolarů (tehdejším kurzem 41,2 milionu korun) jako vyrovnání za dočasné snížení maximálního napětí baterie u 1743 Modelů S. Velkou část spolkly náklady na právní zastoupení, majitelé vozů obdrželi po 625 dolarech (tehdejším kurzem cca 13 500 korun).