Hlavní obsah

Zákazníci Škody chtějí modrou Scalu s prosklenou zádí, Kamiq raději stříbrný s většími koly

Novinky, laz

Podle údajů automobilky z Mladé Boleslavi nejvíce zákazníků volí modrý lak Race v případě hatchbacku Scala, pro crossover Kamiq je nejoblíbenější šedá Quartz. Zcela nové typy vozů si k sobě vážou také specifické volby příplatků.

Foto: Milan Lažanský, Právo

Scala v modrém laku Race a s příplatkovým prosklením zádě.

Článek

Škoda v minulém roce naplno vstoupila do dvou dosud neprobádaných vod. Zatímco Scala je prvním plnohodnotným hatchbackem nižší střední třídy, příbuzný Kamiq je zase prvotinou v nabitém segmentu městských crossoverů.

Mladoboleslavští se podělili o statistiky verzí dosud prodaných vozů, což dává příležitost nahlédnout do vkusu průměrného zákazníka.

Favoritem je modrá a šedá

Celkem 17,4 procenta všech vozů Scala, vyrobených v roce 2019, bylo lakováno v odstínu modrá Race. Je to tak nejprodávanější barva laku.

U tohoto kompaktního hatchbacku tak odsunul na druhé místo metalický odstín šedá Quarz s 15,5 procenty a černou Magic se 14,7 procenty na místo třetí. Pro jeden z deseti metalických laků se rozhodlo 74,6 procenta zákazníků modelu Scala a 25,4 procenta zákazníků se rozhodlo pro jednu ze čtyř nemetalických barev.

Foto: Konfigurátor Škoda Auto

Takto vypadá statisticky nejoblíbenější konfigurace Škody Kamiq - šedý lak Quartz v kombinaci se sedmnáctipalcovými disky kol Braga.

V případě Kamiqu byly loni v kurzu šedé odstíny. S podílem 16,1 procenta byla nejoblíbenějším odstínem laku metalíza šedá Quarz, černá Magic s perleťovým efektem se s 13,6 procenty umístila na druhém místě a bílá, rovněž perleťová, Moon na místě třetím s 12,2 procenty.

Celkový podíl vozů s metalickým lakem činil 78,2 procenta. Metalíza šedá Quarz a nemetalická šedá Steel (6,5 procenta) společně představují 22,6 procenta, šedá je tak nejoblíbenějším odstínem modelové řady Kamiq před bílou (celkem 20,6 procenta).

První test Škody Scala 1.5 TSI: Auto, které Boleslavi dosud chybělo

AutoMoto

Právě Kamiq tak kopíruje evropský trend. Podle globální studie nejoblíbenějších barev automobilů, kterou výrobce laků Axalta vypracovává od roku 1953, byla šedá v roce 2019 s podílem 24 procent vůbec poprvé nejčastěji zvolenou barvou na starém kontinentě. Doposud nejoblíbenější bílá dosáhla podílu 23 procent a byla tak odsunuta na druhé místo.

Chudé výbavy už tolik netáhnou

Obecným trendem v autoprůmyslu je také fakt, že zákazníci už se tolik nezajímají o základní ochuzené výbavy. Platí to i v případě kompaktních škodovek, u kterých se extrémně „oholených” variant typu Junior, jako u první Fabie, nejspíš nedočkáme.

Hatchback Scala vypadá s prosklenou zádí mnohem lépe než s lakovanou částí. Ani proto nepřekvapí, že i když je paket Emotion příplatkem 17 tisíc korun i ve vyšší výbavě Style, volí jej 57 procent zákazníků.

Foto: Milan Lažanský, Právo

LED světlomety jsou oblíbeným prvkem výbavy.

V případě Kamiqu je rovněž oblíbeným příplatkem designový prvek, a sice větší disky kol. SUV zkrátka vypadá vždy lépe s většími koly, na sedmnáctipalcových discích sjel z linky každý druhý Kamiq, téměř čtvrtina zákazníků se rozhodla pro osmnáctipalcová kola. U Scaly jsou nejoblíbenější disky o palec menší.

Ani světelná technika nezůstávala opomenuta. Adaptivní full LED světlomety mělo 45 procent vozů Scala. V případě Kamiqu dosáhla tato verze světlometů včetně dynamických předních blinkrů podílu přesně 50 procent. Zadními full LED svítilnami s dynamickými blinkry disponovaly zhruba dvě třetiny všech prodaných vozů těchto modelových řad.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám