Článek
Moderní elektromobil provozní brzdy používá jen při opravdu ostré jízdě či při nouzovém brzdění. Běžnou deceleraci obstará rekuperace elektrické energie, díky které se zároveň dobíjí baterie.
Volkswagen se tedy u nových vozů na elektrické platformě MEB rozhodl k poměrně radikálnímu řešení. Na zadní nápravě používá bubnovou, tedy uzavřenou konstrukci brzd. Ty jsme v současných automobilech zvyklí vídat jen u nejmenších městských vozidel.
Volkswagen ID.4 poprvé naživo: Překvapí prostorným interiérem
Mají své nesporné výhody v levnější, jednodušší konstrukci, do které se snáze implementuje parkovací brzda. Také díky uzavřené funkční části tolik nehrozí koroze. Podle Volkswagenu je dokonce u tohoto typu bubnové brzdy vyloučena.
Typická negativa „bubnů”, jako nižší účinek či náchylnost k přehřívání, pak u ID.4 právě kvůli minimálnímu používání nemají být překážkou, zejména na zadní, méně zatěžované nápravě.
Přesto mají přední kotoučové brzdy průměr 358 milimetrů. Vůz o hmotnosti blížící se dvěma tunám totiž musí umět ubrzdit v nouzových situacích nebo v teoretických případech, například když vůz vyjede z vrcholu horského průsmyku s nabitou baterií, která už „odmítne” čerpat energii z rekuperace.