Hlavní obsah

Za volantem nového BMW X2: Stylovka s praktickou stránkou

Nejmenší SUV kupé značky BMW jsme vyzkoušeli na cestách mezi Prahou a Táborem, kde dostalo šanci předvést se ve své vrcholné spalovací verzi s písmenkem M v názvu.

Foto: BMW

BMW X2 M35i xDrive, první jízdy v Česku

Článek

Nová generace BMW X2, představená během listopadu loňského roku, se konečně zařadila v hierarchii značky tam, kam správně patří. Zatímco první generace byla nejmenším crossoverem v nabídce BMW, druhá generace povyrostla do tvarů SUV kupé odvozeného od BMW X1, které je tak nyní skutečně nejmenším mnichovským SUV modelem.

Abychom byli konkrétní, nové BMW X2 je s délkou 4554 mm o 54 mm delší než předchozí generace a současně o 66 mm delší než stávající generace modelu X1. Vůz ovšem povyrostl také do šířky (o 21 mm na 1845 mm), do výšky (o 64 mm na 1590 mm) a rozvor narostl o 29 mm na 2962 mm. Právě rozvor je přitom shodný s modelem X1.

Už napohled přitom vůz působí skutečně robustně a svalnatě, ostatně inspirací mělo být velké BMW X6. Po jeho vzoru nabízí BMW X2 i svítící rámeček ledvinek, který nechyběl ani u testovaného „malého“ M modelu, tedy X2 M35i xDrive.

BMW představilo X2 nové generace. Nejmenší SUV-kupé má i elektrickou verzi

AutoMoto

Ten také zaujme sportovně střiženým M paketem s výraznějšími nárazníky, aerodynamickými doplňky, černými detaily vystupujícími z velmi zajímavého, matně modrého laku a čtveřicí koncovek výfuku. Podběhy standardně vyplňují 20palcová litá kola, za kterými se ukrývají výkonné 19palcové brzdy. Vůz na snímcích je ovšem postaven na 21palcových volitelných kolech.

Kabina BMW X2 navazuje na model X1 a řadu 2 Active Tourer. Před řidičem je prohnutý panel tvořený 10,25palcovou obrazovkou digitálního přístrojového štítu s typickou moderní grafikou a 10,7palcovou obrazovkou multimediálního systému s čistě dotykovým ovládáním. Jde přitom o novou generaci systému BMW OS9, který stojí na základech systému Android.

Hlavní menu je stále poměrně obsáhlé a nevšimnout si nelze ani místy trochu trhavého projevu systému. Automobilka už ale pracuje na nápravě, která zřejmě bude jen otázkou úpravy softwaru. Naopak pochvalu si zaslouží jednoduchá deaktivace systému upozorňujícího na překročení rychlostního limitu – stačí na volantu chvíli podržet tlačítko Set.

Přední sportovní sedadla nabízejí dostatek komfortu i velmi solidní boční vedení. Zajímavostí je pak podsvícené logo M na opěráku, které je patrné již zvenčí při odemčení vozu. Prostoru pak nové BMW X2 nabízí poměrně dost v obou řadách, za sebe si tak pohodlně sednou i dva dospělí cestující.

Zavazadelník spalovací verze nabízí standardní objem 560 litrů, respektive 1470 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40 : 20 : 40. Bavíme se tak o zlepšení o 90, respektive 115 litrů. BMW X2 už tedy není jen stylovkou, ale umí být i poměrně praktickým vozem.

Zájemci si navíc mohou vybrat z celkem pestré palety pohonných jednotek, kterých je šest. Dvě zážehové, dvě vznětové a dvě čistě elektrické. Méně výkonné verze mají poháněnou pouze jednu nápravu (sDrive), výkonnější verze sází na pohon všech kol xDrive.

Zrychlený přesun

V rámci prvních jízd jsme usedli za volant vrcholné zážehové verze s označením M35i xDrive, pod jejíž kapotou se ukrývá 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 221 kW (300 koní) s nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou a výkon posílá na obě nápravy.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá nejmenší mnichovské SUV kupé s pohotovostní hmotností 1770 kilogramů v čase 5,4 sekundy a zrychlovat přestane až při dosažení 250 km/h. To rozhodně nejsou špatné hodnoty.

V praxi motor potěší citlivými reakcemi na pohyb akcelerátoru bez ohledu na jízdní režim. Díky kultivovanosti v nižších otáčkách se vám navíc snadno může stát, že přehlédnete aktuální rychlostní limit, jehož překročení může být skutečně otázkou pár vteřin nepozornosti. Naštěstí ale vůz o všem informuje i na praktickém průhledovém displeji.

Ve vyšších otáčkách začne mít motor zajímavější zvuk, ke kterému si elektronicky dopomáhá, osobně jsem ale očekával možná trochu hlubší tóny a celkově mi zvukový projev k autu moc neseděl. Naopak skvělé je naladění převodovky, která se snaží nabídnout motor vždy v ideálních otáčkách. Ani na zakroucených úzkých silničkách tak nebylo nutné sahat po pádlech ručního řazení za volantem a auto mělo vždy dost elánu ke zrychlení z oblouku.

Dostatečně dimenzované, a především citlivé, jsou pak i výše zmiňované brzdy, které se do kotoučů zakusují poměrně důrazně a opět reagují i na jemnější povely od pedálu. Řízení je poměrně přesné, nikoliv zbytečně těžké, takže se s autem příjemně manévruje.

Standardně adaptivní M podvozek, který je oproti ostatním verzím o 15 mm nižší, potěší stabilitou v zatáčkách, je však skutečně dost tuhý, takže možná až příliš čiperně informuje o stavu vozovky pod koly. Možná že na 20palcových kolech by byl vůz na rozbitějších venkovských okreskách o něco příjemnější.

Z praxe s modely BMW X1 a řady 2 Active Tourer už nicméně vím, že na menších kolech a bez sportovního podvozku umí vozy mnichovské automobilky nabídnout výrazně komfortnější charakter. Zejména ve spojení s naftovou motorizací by se pak i z modelu X2 mohlo stát i velice příjemné a praktické auto na delší cesty.

Ostatně spotřeba je samostatnou kapitolou. Zatímco podle BMW by se papírově měla pohybovat v rozmezí kolem 7,7 až 8,1 l/100 km, v ostřejším testovacím tempu příliš nepřekvapila hodnota kolem 10 l/100 km. Lepší představu ale jistě přinese až klasický týdenní redakční test.

Pro úplnost dodejme, že BMW X2 začíná na českém trhu s cenou 1 051 700 Kč v základní naftové verzi sDrive18d. Benzínový vrchol M35i xDrive pak začíná na částce 1 446 400 Kč. Základní elektrickou verzi iX2 zákazníci pořídí od částky 1 384 500 Kč.

Zrušený nástupce BMW i8 si bral inspiraci z legendární M1

AutoMoto

BMW řady 5 Touring se představilo, obří kufr nabídnou všechny motorizace

AutoMoto
Související témata:
BMW X2
První dojem

Výběr článků

Načítám