Hlavní obsah

Z usedlého mini-MPV drsný offroad. Nadšenec si postavil Rváče

Konečně PT Cruiser, který má páru? Američan udělal z auta, které u mnohých upadlo v nemilost, offroad s obrovskými koly a osmiválcovým motorem. Je ultimátní hračkou pro ty, kteří chtějí vyčnívat z davu.

Foto: Chrysler

Za touhle maskou se schovávají jen čtyři válce. Většinou. (Ilustrační foto sériového Chrysleru PT Cruiser)

Článek

Na Chrysler PT Cruiser je dnes nahlíženo trochu skrz prsty. Pro hospodské mudrce je nespolehlivý a ošklivý, pro fanoušky amerických aut zase má polovinu správného počtu válců. Billy Hensley z amerického státu Virginia spravil aspoň ten počet válců. A taky fakt, že s běžným PT Cruiserem se mimo asfalt podíváte jen těžko.

Svou kreaci nazval „PT Bruiser”; je-li „cruiser” křižník, „bruiser” je rváč. A vpravdě, tohle auto se s terénem párat opravdu nebude, soudě dle 44” offroadových pneumatik.

Samozřejmě, změn je podstatně víc. Zatímco sériové PT Cruisery mají pod kapotami řadové čtyřválce, tady pracuje 5,6l V8, automatická převodovka s oddělenou rozvodovkou a samozřejmě pohon všech kol. Podvozkový rám, na kterém vůz stojí, má původ neznámý, ale jsou dobře vidět tuhé nápravy odpružené listovými pery.

Žádná špičková moderní technika to tedy není, ale cílem bylo vytvořit offroad, jaký se na světě vidí opravdu málokdy - byť přeci jen možná častěji než kříženec Bentley a tanku, který jsme tu měli nedávno.

Hensley tohle auto prodává; cena je 4800 dolarů, tedy asi 109 tisíc korun, samozřejmě bez případné přepravy do Evropy. Výhodou a úsporou je, že nemusíte přemýšlet nad tím, jak tohle auto postavíte na značky - nemá totiž homologaci pro silniční provoz ani v USA, ale to snad ani nikdo nečekal.

Kde se vzal Chrysler PT Cruiser?

Foto: Chrysler

Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser měl být retro stylovkou říznutou hotrodem a tím měl chytnout lidi za srdce. Tak moc, až by jim nevadilo, že vlastně nemá nic společného s auty z první poloviny 20. století, na něž odkazuje, a že to je jen čtyřválcová předokolka na pomezí hatchbacku a mini-MPV.

Přesto se design povedl tak moc, že Chrysler za zhruba 10 let výroby prodal 1,2 milionu kusů a dodnes má tohle auto svou početnou základnu fanoušků. kterým se líbí slušná prostornost interiéru a vysoký posez za volantem.

Jenže také se najde řada jeho odpůrců, kterým vadí design, nepříliš velký kufr a právě ten posez za volantem, připomínající sezení na barové stoličce.

Jako hračka do terénu nebo na srazy amerik by to ale mohlo být zajímavé auto - konečně PT Cruiser, který má páru.

Výběr článků

Načítám