Článek
BMW a Alpina jsou úzce propojeny od roku 1964, kdy BMW začalo uplatňovat tovární záruky na vozy vybavené komponenty Alpina, ale Alpina zůstala nezávislým subjektem až do současnosti.
Akvizice společnosti dává BMW práva na značku Alpina a podle tiskové zprávy přinese „ještě větší rozmanitost do řady luxusních vozů“, což naznačuje, že modely Alpiny by mohly nakonec stát vedle svých protějšků BMW v showroomech.
Alpina představila modernizované modely XD3 a XD4
Obě firmy již mají uzavřenou oficiální smlouvu o spolupráci, která však vyprší 31. prosince 2025. Do té doby bude Alpina nadále fungovat z velké části jako doposud.
Co to znamená? V Buchloe se Alpina pouští do úprav motorů od BMW, ladí si podvozkové komponenty, aerodynamiku i nejkvalitnější materiály v interiéru.
Výrobní řetězec dnes vypadá tak, že technické díly včetně upravených motorů, převodovek či podvozkových komponentů se do vozů se značkou Alpina dostanou již na výrobním pásu v továrně BMW, a to klidně i v americkém Spartanburgu.
První svezení s novými Alpinami: Když jsou z ostrých BMW vozy pro gentlemany
Až poté každá Alpina putuje do německého Buchloe, kde dostane aerodynamické prvky, interiérové speciality a podstoupí finální ladění. Už žádné přepisování VIN kódů, jako tomu bylo v minulosti. Navíc Alpina byla poslední roky u návrhu nových modelů od začátku, proto mohla své výtvory představit prakticky ve shodném čase jako BMW.
Zatím není jasné, co se na tomto řetězci může změnit právě po roce 2025, kdy přestane platit dosavadní smlouva o spolupráci a Alpina bude bez dalších závazků součástí BMW Group, stejně jako Mini a Rolls-Royce.