Článek
Letos řidiče cestující po D1 mezi Prahou a Brnem čekají dopravní omezení na celkem sedmi desítkách kilometrů v sedmi úsecích dálnice. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka bude letošní rok na D1 nejnáročnější.
Nepřetržité úsekové měření rychlosti bude probíhat na nejméně čtyřech z oněch sedmi úseků. Jedná se o úseky Mirošovice–Hvězdonice (21.–29. km), Soutice–Loket (56.–66. km), Humpolec – Větrný Jeníkov (90.–104. km) a Velký Beranov – Měřín (119.–134. km).
Peklo na D1. Třetina úseku Praha–Brno se změní ve staveniště
Během loňského roku měření rychlosti v opravovaných úsecích D1 zadokumentovalo 102 tisíc překročení dovolené rychlosti. Z toho nejvíce, 55 tisíc, bylo v úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi.
Podle staršího vyjádření mluvčího policejního prezidia Ondřeje Moravčíka je cílem úsekového měření prevence spíše než udělování sankcí, takže řidiči byli na měření upozornění informační tabulí.
Tak to má být i v letošním roce, ovšem začátek a konec měřeného úseku jsou snadno odhalitelné i bez značky. V každém jízdním pruhu je na silnici tenká příčná čára a o pár metrů dál jsou na sloupu kamery.
Úsekové měření rychlosti není radar v pravém slova smyslu. Funguje na principu průměrné rychlosti, tj., že zaznamená průjezd vozu na začátku a na konci měřeného úseku. Zná vzdálenost a podle času přesně spočítá průměrnou rychlost vozidla. Pokud je vyšší než stanovená hranice, je řidič vozu podezřelý z přestupku.
Pro plynulost dopravy a co nejrychlejší průjezd úsekem je samozřejmě vhodné jet na horní hranici nejvyšší dovolené rychlosti v daném úseku. Pokud ale rychlost v některý moment neuhlídáte, můžete trochu zpomalit a svůj průměr tak stáhnout do „bezpečných” čísel. Dbejte však přitom na bezpečnost a plynulost provozu; i příliš pomalá jízda ve srovnání s ostatními vozidly může být nebezpečná.