Článek
Když v druhé generaci panamery dorazilo provedení Sport Turismo, jednalo se o unikátní spojení sportovní limuzíny s praktickou karoserií. Nové vydání však zůstane pouze sedanem.
„Zásadním trhem pro panameru je Čína a Severní Amerika, kde měla varianta Sport Turismo minimální podíl prodejů. Zatímco v Evropě dosahovalo Sport Turismo až 30 procent, celosvětově tomu bylo maximálně 10 procent,“ uvedl v rozhovoru pro Novinky Stefan Utsch, vedoucí vývoje Porsche Panamera.
„Musíte zkrátka přemýšlet v globálním měřítku a požadavky Číny jsou zcela odlišné,“ řekl Utsch s tím, že polovina panamer v Číně má dokonce i prodloužený rozvor, který tvoří v Evropě minimální podíl.
Porsche Panamera Sport Turismo bylo poprvé představeno v roce 2017 a faceliftem prošlo v roce 2020. Model vycházel z druhé generace s přepracovanou zadní částí, která vedla k většímu zavazadlovému prostoru.
Na rozdíl od plně elektrického taycanu nebyla objemnější panamera nikdy k dispozici v dobrodružnějším terénním hávu Cross Turismo, který by mohl potenciálně přilákat více kupujících než kombi Sport Turismo ve stylu hatchbacku. „Žádná taková terénní verze není v plánu ani pro novou generaci,“ uvedl Utsch.
Kombi mělo vnitřní konkurenci z velmi populárního SUV Porsche Cayenne. Standardní Porsche Panamera navíc není typickým sedanem, protože víko zavazadlového prostoru se otevírá společně se zadním oknem, což z něj dělá v podstatě hatchback či fastback.