Článek
Ačkoli vypadá tohle trochu jako žert nebo jen nějaké plácnutí do vody designérem, který se ničeho neodhodlá, opak je pravdou. David Obendorfer se totiž spojil s italskou firmou FC Automobili a společně vytvoří (pokud bude zájem) sedmdesát přestaveb. A jaké přestavby to budou? Co si kdo řekne. Takže třeba bude mít z nového jumperu krásné stylové historické bistro na kolech, ale s technikou, která splní normy Euro.
Type H: pracant legendární
I když se auto objevilo poprvé v roce 1947, pracovalo v některých francouzských firmách až do devadesátých let minulého století. Jeho typické tvary (velký nos mu leckdy dal přezdívku Cyrano) a boky z vlnitého plechu učinily GH originálem, který si nikdo nespletl. Výroba byla ukončena až v roce 1981 poté, co bylo vyrobeno přes 473 tisíc vozidel.
První auta vynikala bohužel hlavně slaboučkým motorem, který měl sice objem 1,91 l, ale výkon jen 26 kW. Postupně se výkon zvyšoval a nasadily se také další agregáty, ale nikdy nešlo o žádného dravce silnic. Ale to nebyl účel. Vůz sloužil hlavně pro rozvážkovou službu a vlastně je zakladatelem klasické dodávky. Vyráběl se ale v nespočtu variací, a dokonce se i podíval do vojenské služby.