Článek
Malý a cenově dostupný elektrický Volkswagen ID. 1, který automobilka nedávno poodhalila formou konceptu ID. Every1, zatím vzniká pod taktovkou automobilky jako zcela samostatný model, jak v rozhovoru pro britský Autocar uvedl Kai Grünitz, hlavní technický šéf společnosti.
Hlavním důvodem, proč se již od začátku nepracuje i na jeho koncernových sourozencích, má být především nejistota ohledně růstu trhu pro malé plně elektrické vozy v nadcházejících letech. Grünitz měl ovšem naznačit, že v budoucnu by se situace mohla změnit. Zatím se však na vývoji nemá podílet žádná jiná koncernová značka.
Pokud by koncern rozhodnutí změnil, navázal by na příběh, který se začal psát s malým modelem Volkswagen Up, který je označován za duchovního předchůdce ID. 1. Městský čtyřdveřový hatchback se totiž dočkal i sourozenců v podobě modelů Škoda Citigo a Seat Mii.
Nejdostupnější elektrický volkswagen odhalen, láká na praktický interiér a novou techniku

„Myslím si, že rok 2027 je pro ID. 1 ten správný moment, a pokud půjde trh opravdu nahoru, můžeme se pak snadno rozhodnout, že uvedeme modely Cupra nebo Škoda, ale zatím ne,“ cituje britský magazín Grünitze.
Spolupráce se však chystá ve větším segmentu, do kterého VW zamíří s produkční verzí konceptu ID. 2all, jež s největší pravděpodobností dostane označení ID. 2. Na stejné technice se totiž očekává i vznik modelů Škoda Epiq a Cupra Raval.
Cena těchto vozů by přitom měla začínat od cca 25 000 eur, tedy v přepočtu od zhruba 624 000 Kč. Nejmenší elektrický VW by pak měl cenovku srazit dokonce na hranici 20 000 eur, tedy v přepočtu půl milionu korun. Příchod modelu ID. 2 se však očekává až v roce 2026, zatímco ID. 1 v roce 2027.
Škoda představila malé SUV Epiq

VW poodhaluje další malý elektromobil, ID. 2all SUV má dorazit v roce 2026
