Článek
Prodrive Hunter je na trhu úplnou novinkou a pokud se dobře podíváme, je jasné, že je blízce příbuzný s rallye speciálem na Dakar. Vůz stojí na základech speciálu BRX Hunter T1, což definovalo jeho vzhled. V silniční verzi má ale o 50 % větší výkon.
Srdcem vozu je 3,5litrový šestiválcový motor do V, který dodal Ford a generuje výkon 600 koňských sil a točivý moment 700 Nm. Agregát je dvakrát přeplňovaný a pomáhá terénnímu vozu z 0 na 100 km/h zrychlit za přibližně 4 vteřiny, přičemž maximální rychlost je stanovena na 300 km/h.
Startuje Rallye Dakar, potřetí v Saúdské Arábii a tradičně s řadou Čechů
Taková čísla Hunter zvládá i s obrovskými terénními pneumatikami, které jsou primárně určeny pro jízdu mimo silnice, kam auto jednoznačně patří.
S jízdou v terénu to totiž hunter myslí skutečně vážně. Vůz dostal lichoběžníkové zavěšení přední i zadní nápravy, přičemž zdvih je 400 milimetrů, což je paradoxně o 50 mm více než u verze pro Dakar.
Mimo to má vůz šestistupňový automat s pádly i pohon všech kol. Nechybí ani trojice diferenciálů vpředu, uprostřed a vzadu nebo obří palivová nádrž na 480 litrů benzínu.
Toyota ukázala nový pick-up Hilux pro Dakar
Řada technických vymožeností si vyžádala i vysokou cenu. Prodrive Hunter stojí 1,63 milionů dolarů, tedy v přepočtu přibližně 36 milionů korun. Automobilka z britského Babbury vyrobí jen 25 kusů a některé už znají své majitele.