Článek
V centrále FuW AG v německém Grosshaimu nedaleko Dražďan pak usilovně pracovali na zlepšování představeného vozu, který na autosalónu ve Frankfurtu sklidil velký úspěch. Letos pánové Funke a Will přivezli do Ženevy dva nové modely vozů YES! - Roadster a CUP/R.
Roadster i CUP/R mají pod kapotou stejně jako předchozí model Clubsport pohonnou jednotku od Volkswagenu. Zatímco Roadster pohání "umírněnější" turbíčko o obsahu 1,8 litru, pod kapotou CUP/R výrobce pro nadšence sportovní jízdy připravil turbo s obsahem 2,0 litru. Osmnáctistovka dosahuje výkonu 210 kW (286 koní), dvoulitr přidává dalších 40 kW na výsledných 250 kW (340 koní). S Roadsterem se z 0 na 100 km dostanete za 4,2 vteřiny při 5900 otáčkách s maximálním točivým momentem 330 Nm.
Základní technická data | ||
Roadster | CUP/R | |
Motor | čtyřválec | čtyřválec |
Obsah | 1781 ccm | 1998 ccm |
Výkon | 210 kW (286 koní) | 250 kW (340 koní) |
Max. točivý moment | 350 Nm | 405 Nm |
Převodovka | ||
Pětisupňová | ||
Jízdní vlastnosti | ||
Max. rychlost | 264 km/hod | záleží na výkonu |
z 0 na 100 km | 4,2 vteřiny | 3,9 vteřiny |
z 0 na 200 km | 12,2 vteřiny | záleží na výkonu |
Rozměry | ||
Délka | 3629 mm | |
Šířka | 1852 mm | |
Výška | 1163 mm | |
Rozvor | 2354 mm | |
Zdroj: yes-roadster.net |
Všechny vozu YES! jsou vyráběny ručně. Před samotným složením vozu si navíc zákazník může přizpůsobit každičký detail od speciální výbavy, přes sedadla, výměny řízení či nastavení pedálů. Individuální výběr barvy karosérie i interiéru vozu je samozřejmostí. Budoucí majitelé těchto sportovních vozů mají navíc možnost vyzkoušet si svého nového miláčka na přistávací dráze starého vojenského letiště, která byla upravena na 3,5 kilometru dlouhou firemní testovací dráhu.