Článek
Yamaha YZF-R6 je nádherný motocykl. Již minulý rok se mohl chlubit perfektním designem, který pro letošek byl změněn jen nepatrně, a to především v oblasti lakování. Ale komu by záleželo na designu. Supersporty si lidé pořizují hlavně kvůli radosti z jízdy.
Pro rok 2006 dostala tato oblíbená šestistovka zajímavé technické novinky. Především se jedná o elektronicky kontrolovanou a ovládanou škrticí klapku (YCC-T). Ta dodává motocyklu prý nejlepší odpověď na plyn v historii značky.
A co na to čtyřválec o objemu 599 ccm? Ten si vyloženě užívá. Výkon podčtvercového agregátu (vrtání x zdvih - 67,0 x 42,5 mm) šplhá až na 97,8 kW při 14 500 ot./min. Na motorové brzdě však prý dosáhl motocykl až 15 900 ot./min, než začal "škytat". V nabídce ale není jen verze s přímým vzduchovým sáním, ale i bez něj. Pak se výkon pohybuje na nižší, i když stále výborné úrovni 93,4 kW. Točivý moment je 68 resp. 66 N.m při 12 000 ot./min.
Motocykl o "suché" hmotnosti 161 kg je dlouhý 2,04 m, široký 700 mm a vysoký 1,1 m. Sedalo má umístěno 850 mm nad vozovkou. Jako rám posloužil hliníkový deltabox. Přední kotouče o průměru 310 mm krotí pneumatiku o rozměru 120/70 ZR17, zadní 220 mm zase velkou "stoosmdesátku" (180/55 ZR17).
Motocykl je v nabídce i oficiálního dovozce pro Českou republiku Yamaha Motor Czech s.r.o. Ta zahajuje od 1.3. 2006 působení v České republice a přebírá oficiální dovoz od Yama Moto Sport a.s.. Cena Yamahy YZF-R6 je podle ceníku 259 900 Kč.