Článek
Společnost Yamaha je známá v mnoha oborech. Motorističtí fanoušci ji znají hlavně jako výrobce motocyklů nebo motorů, hudební fanoušci jako výrobce audiosystémů a hudebních nástrojů.
V minulosti se značka rozhodla, že bude vyrábět i auta. Mělo jít o speciální sportovní vozy, na kterých spolupracoval i Gordon Murray se svým technologickým a výrobním systémem iStream. Firma je představila už v roce 2013 a pak znovu v roce 2015.
Jenže ne všechno jde tak, jak bylo naplánováno. Především v segmentu sportovních vozidel je opravdu hodně nacpáno. Investice do výroby aut jsou obrovské a aby Yamaha dělala auta ručně, tak na to zase nemá kapacity.
Naoto Horie, tiskový mluvčí společnosti, tedy na tokijském autosalonu prohlásil, že automobily už nejsou v dlouhodobém plánu značky. „Jde o rozhodnutí prezidenta Hidaky, který neviděl způsob, jak vyvinout auto, aby uspělo proti velmi silné konkurenci. Zejména sportovní vůz byl velkou výzvou, ale tenhle trh je obzvlášť náročný. Nyní vidíme další příležitosti.“
A co dalšího tedy Yamaha přinese? Mělo by jít o „jiné druhy mobility“, něco na způsob bicyklu. To je dost mnohoznačné, ale přesně to vystihuje návrat značky do jedné stopy.