Článek
Pátý největší čínský výrobce chytrých telefonů uvedl, že objednávky bude přijímat v 59 prodejnách, které se nacházejí ve 29 městech po celé Číně. Šéf automobilky Lej Ťün při prezentaci vozu v prosinci řekl, že Xiaomi se plánuje stát jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě. Vůz má podle něj lepší akceleraci než automobily výrobců Tesla či Porsche.
Analytici se domnívají, že operační systém vozu sdílený s populárními telefony a dalšími elektronickými zařízeními Xiaomi osloví zejména stávající zákazníky společnosti. Plán vyrábět elektromobil firma oznámila v roce 2021.
Vozy Xiaomi bude v Pekingu vyrábět divize skupiny BAIC s roční kapacitou 200 000 aut. Společnost Xiaomi se zavázala, že do deseti let investuje do automobilů deset miliard dolarů (231,3 miliardy Kč). Zelenou od regulátorů dostala firma jako jedna z mála, protože úřady se obávají převisu nabídky.
Základní model je vybaven jedním elektromotorem, který pohání pouze zadní kola. Vůz nabídne maximální výkon 299 koní a 400 Nm točivého momentu, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,28 sekundy a jeho maximální rychlost je 210 km/h. Společnost ovšem zdůrazňuje i schopnost zastavit ze 100 km/h na vzdálenost 35,5 metru.
Verze SU7 Max nabídne dvojici elektromotorů a pohon všech kol, nejvyšší výkon 673 koní a 838 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak slibuje za 2,78 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 265 km/h. K zastavení z rychlosti 100 km/h pak bude potřebovat 33,3 metru.
Elektromobil má 800V architekturu a baterii firmy CATL s výškou pouze 12 mm. Základní verze modelu by měla nabídnout dojezd až 668 kilometrů, verze Max slibuje dojezd až 800 kilometrů. Bavíme se však o hodnotách podle čínského standardu CLTC, hodnoty podle evropského standardu WLTP budou jistě nižší.
Výkonnější verze modelu bude osazena baterií s kapacitou 101 kWh a nabídne podporu rychlonabíjení, maximální výkony však společnost zatím neupřesnila. Při využití maximálního výkonu by však vůz měl získat dojezd až 220 km již po 5 minutách nabíjení, po 15 minutách by se měl dojezd zvýšit až na 510 kilometrů.
Prodej elektromobilů v Číně za leden až únor meziročně vzrostl o 18 procent, za celý loňský rok se zvýšil o 21 procent. Čínští výrobci letos pod taktovkou lídra trhu, automobilky BYD, kvůli poklesu poptávky výrazně snížili ceny na domácím trhu.
Akcie firmy na zprávu reagovaly prudkým růstem. Na burze v Hongkongu si před koncem obchodování připisovaly asi 12 procent.