Článek
Společnost Xiaomi během čtvrteční prezentace Stride konečně oficiálně odhalila svůj první elektromobil. Sedan s označením SU7, kdy SU má být podle Reuters zkratkou pro Speed Ultra, bude dostupný ve dvou verzích - základní a Max.
Základní model je vybaven jedním elektromotorem, který pohání pouze zadní kola. Vůz nabídne maximální výkon 299 koní a 400 Nm točivého momentu, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,28 sekundy a jeho maximální rychlost je 210 km/h. Společnost ovšem zdůrazňuje i schopnost zastavit ze 100 km/h na vzdálenosti 35,5 metru.
Verze SU7 Max nabídne dvojici elektromotorů a pohon všech kol, nejvyšší výkon 673 koní a 838 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak slibuje za 2,78 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 265 km/h. K zastavení z rychlosti 100 km/h pak bude potřebovat 33,3 metru.
Apple poodhaluje nové automobilové rozhraní CarPlay, převezme úlohu přístrojového štítu
Elektromobil by měl mít 800V architekturu a baterii CATL s výškou pouze 12 mm. Základní verze modelu by měla nabídnout dojezd až 668 kilometrů, verze Max slibuje dojezd až 800 kilometrů. Bavíme se však o hodnotách podle čínského standardu CLTC, hodnoty podle evropského standardu WLTP budou jistě nižší.
Výkonnější verze modelu bude osazena baterií s kapacitou 101 kWh a nabídne podporu rychlonabíjení, maximální výkony však společnost zatím neupřesnila. Při využití maximálního výkonu by však vůz měl získat dojezd až 220 km již po 5 minutách, po 15 minutách by se měl dojezd zvýšit až na 510 kilometrů.
Společnost rovněž prozradila, že základem je vlastní platforma s označením Xiaomi Modena, osazená elektromotory z vlastního vývoje Xiaomi HyperEngine. Vůz dále používá čtyřpístkové brzdy Brembo, má adaptivní aerodynamiku, systémy ovládání brzd a kontroly stability Bosch, adaptivní kontrolu náklonů při zatáčení a řadu dalších funkcí.
Důraz byl kladen rovněž na systém asistence řízení Xiaomi Pilot, který si společnost vyvíjí sama. Systém pracuje s daty z kamery s vysokým rozlišením, lidaru, ultrasonického radaru a dalších senzorů. Vůz je vybaven rovněž výkonnou výpočetní technikou s prediktivními funkcemi a problém by nemělo představovat ani náročnější prostředí.
Someone asked me who Xiaomi EV is for. I'd say it's for people who are into cutting-edge technology, have a passion for life, and have high expectations for good design and experience. #XiaomiSU7 pic.twitter.com/5ILLj9v5MM
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023
Z kabiny zatím automobilka ukázala pouze jeden tmavý pohled na přístrojovou desku, vůz by však měl dostat digitální přístrojový štít, velký head-up displej nebo infotainment s vlastním operačním systémem HyperOS, který si bude rozumět s ekosystémem Xiaomi, včetně chytrých telefonů.
Výrobu vozu bude zajištovat pekingský závod čínské automobilky BYD s roční kapacitou až 200 000 vozů. Během prezentace nového vozu měl navíc Lei Jun, CEO společnosti Xiaomi, oznámit plán společnosti vypracovat se během 15 až 20 let mezi top 5 světových automobilek, jak dodává Reuters.