Článek
Značka Xiaomi se proslavila především chytrou elektronikou, v roce 2023 ale vstoupila také do zcela nového segmentu a představila svůj první čistě elektrický sedan SU7, který svým designem i parametry mířil opravdu velmi vysoko. Zájem o něj překvapil i samotnou společnost.
Nyní se společnost, respektive přímo její zakladatel a generální ředitel Lei Jun, na sociálních sítích chlubí prvními ukázkami druhého modelu, kterým je elektrické SUV s označením YU7. A nutno dodat, že se opět jedná o designově velmi zajímavý stroj.
Už na první pohled je patrná spřízněnost se sedanem SU7, například v oblasti masky, světel nebo zadního světelného podpisu. Ani tentokrát nechybí kaplička se senzory nad čelním sklem. YU7 ale jako SUV sází na svalnatější tvary, což je vidět na předních, a zejména na zadních blatnících, nechybí ani výrazný spoiler. Z některých úhlů tak lehce připomíná SUV Ferrari Purosangue.
Elektromobil Xiaomi je ještě rychlejší, SU7 Ultra má 1548 koní
Novinka by měla měřit 4999 mm na délku, 1996 mm na šířku a 1600 mm na výšku, přičemž rozvor by měl mít délku 3000 mm. Snímky kabiny zatím nejsou k dispozici, očekává se však podobné rozhraní jako v sedanu SU7 včetně infotainmentu s úhlopříčkou 16,1 palce.
Neznáme zatím ani parametry, web Carscoops ale s odkazem na čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (které je často zdrojem informací o nových modelech ještě před jejich oficiálním představením) uvádí, že model YU7 nabídne pohon s dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 508 kW (691 k).
Baterie by opět měla být dodána společností CATL, přičemž sedan SU7 nabízí kapacitu 73,6 kWh, 94,3 kWh a 101 kWh, kdy maximální dojezd činí 800 km dle čínského harmonogramu CLTC. S ohledem na vyšší hmotnost a stavbu vozu lze však u SUV očekávat kratší dojezd. Harmonogram CLTC je navíc oproti WLTP značně optimistický.
Výroba modelu Xiaomi YU7 by měla probíhat v pekingském závodu společnosti Xiaomi a na domácím trhu by se měl model objevit v polovině roku 2025. Ceny zatím nejsou známé.