Hlavní obsah

Xiaomi odhaluje druhý elektromobil, SUV připomíná ferrari

V příštím roce se nabídka elektromobilů značky Xiaomi rozšíří o SUV s označením YU7, jehož snímky společnost nedávno odhalila. Designem navazuje na elektrický sedan, díky agresivnějšímu tvarování ale vzdáleně připomíná i model Ferrari.

Foto: Xiaomi

Xiaomi YU7

Článek

Značka Xiaomi se proslavila především chytrou elektronikou, v roce 2023 ale vstoupila také do zcela nového segmentu a představila svůj první čistě elektrický sedan SU7, který svým designem i parametry mířil opravdu velmi vysoko. Zájem o něj překvapil i samotnou společnost.

Nyní se společnost, respektive přímo její zakladatel a generální ředitel Lei Jun, na sociálních sítích chlubí prvními ukázkami druhého modelu, kterým je elektrické SUV s označením YU7. A nutno dodat, že se opět jedná o designově velmi zajímavý stroj.

Už na první pohled je patrná spřízněnost se sedanem SU7, například v oblasti masky, světel nebo zadního světelného podpisu. Ani tentokrát nechybí kaplička se senzory nad čelním sklem. YU7 ale jako SUV sází na svalnatější tvary, což je vidět na předních, a zejména na zadních blatnících, nechybí ani výrazný spoiler. Z některých úhlů tak lehce připomíná SUV Ferrari Purosangue.

Elektromobil Xiaomi je ještě rychlejší, SU7 Ultra má 1548 koní

AutoMoto

Novinka by měla měřit 4999 mm na délku, 1996 mm na šířku a 1600 mm na výšku, přičemž rozvor by měl mít délku 3000 mm. Snímky kabiny zatím nejsou k dispozici, očekává se však podobné rozhraní jako v sedanu SU7 včetně infotainmentu s úhlopříčkou 16,1 palce.

Neznáme zatím ani parametry, web Carscoops ale s odkazem na čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (které je často zdrojem informací o nových modelech ještě před jejich oficiálním představením) uvádí, že model YU7 nabídne pohon s dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 508 kW (691 k).

Foto: Ferrari

Pro srovnání: Ferrari Purosangue

Baterie by opět měla být dodána společností CATL, přičemž sedan SU7 nabízí kapacitu 73,6 kWh, 94,3 kWh a 101 kWh, kdy maximální dojezd činí 800 km dle čínského harmonogramu CLTC. S ohledem na vyšší hmotnost a stavbu vozu lze však u SUV očekávat kratší dojezd. Harmonogram CLTC je navíc oproti WLTP značně optimistický.

Výroba modelu Xiaomi YU7 by měla probíhat v pekingském závodu společnosti Xiaomi a na domácím trhu by se měl model objevit v polovině roku 2025. Ceny zatím nejsou známé.

Evropsko-americký koncern Stellantis a čínský CATL investují do výroby baterií elektromobilů ve Španělsku

AutoMoto

Česko koupí za půl miliardy elektromobily z Japonska, aby vyhovělo předpisu EU

Domácí
Související témata:
Xiaomi YU7

Výběr článků

Načítám