Článek
Nedávno představený elektromobil Xiaomi SU7, který bude pro čínský technologický gigant vyrábět čínská automobilka BAIC, způsobil rozruch svou technikou, technologiemi i designem. Mnozí sice Xiaomi zazlívají inspiraci Porsche Taycan, pravda však je, že tvary vozu zkrátka působí vyváženě dynamicky a elegantně.
Design vozu je přitom výsledkem práce týmu, který vedl šéfdesignér společnosti Li Tianyuan, který do Xiaomi přešel z BMW. U mnichovské automobilky pracoval na konceptu BMW iVision Circular, BMW iX nebo nové řadě 7, přičemž poslední dva jmenované modely působí dodnes poněkud kontroverzně.
Recently I met with Chris Bangle at Xiaomi Campus. He was blown away by #XiaomiSU7, and couldn't believe that we had built such an impressive car in such a short time. He's officially joined us as the design consultant. I'm excited to see his vision and expertise shaping the… pic.twitter.com/uBKIqhkJ71
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023
Hlavním designérem exteriéru měl být James Qiu, který přišel ze společnosti Mercedes-Benz, kde se podílel na designu konceptu Vision EQXX, jenž se proslavil svou hospodárností a skvělým dojezdem na jedno nabití.
V týmu designérů značky ovšem působí ještě jeden slavný designér, který v minulosti rovněž působil u BMW, kde zanechal podobně kontroverzní stopu. Jak totiž prostřednictvím sociální sítě X (dříve Twitter) oznámil šéf a spoluzakladatel společnosti Xiaomi Lei Jun, do role designového konzultanta společnosti nastoupil Chris Bangle.
The second echo of BMW in Xiaomi's car design team has just been revealed.
— Tom van Dillen (@vandillenpek) December 29, 2023
Look who entered the stage: Mr. Chris Bangle! Although it was already clear that Mr. Sawyer Li, also ex-BMW, was heading up the EV design department at Xiaomi Technology, we now have a second clear echo… pic.twitter.com/ubXLJuph8o
Celým jménem Christopher Edward Bangle se stal šéfdesignérem BMW v roce 1992 po působení u značek Fiat a Opel. V roli hlavního designéra BMW zůstal až do roku 2009, přičemž jeho výrazný podpis najdeme u modelů jako BMW řady 5 E60/61, řady 6 E63/64, řady 7 E65/66 a dalších.
Jeho design byl často označován za kontroverzní, s odstupem času je však stále více oceňován pro svou nadčasovost. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se jeho práce projeví na elektromobilech Xiaomi, které ho zatím podle všeho velmi zaujaly.