Článek
Se svými autonomními prototypy jezdí Google po amerických ulicích v testovacím režimu už pěkně dlouho. Do automobilového průmyslu ale neproráží s vlastními vozy, ale skrze společnost Waymo. Partnerství má Waymo uzavřené s velkými koncerny Fiat Chrysler, Jaguar Land Rover nebo Renault Nissan Mitsubishi.
Zrušte povinnost mít v autě volant, žádají firmy vyvíjející autopiloty

Nyní se přidává i Volvo, které na asistenční systémy a jejich včasnou implementaci dbá již dlouhé roky. Součástí dohody jsou pochopitelně také přidružené automobilky Lynk & Co a Polestar.
Volvo využije systému Waymo Driver, který je ve vývoji a měl by dosáhnout stupně 4 dle mezinárodní definice SAE. Takový vůz by měl zvládnout složitější dopravní situace a nepotřebuje neustálou interakci řidiče.
Ruce z volantu. Ford představuje další krok k autonomní jízdě

„Toto klíčové partnerství se skupinou Volvo Car Group nám v následujících letech pomůže vydláždit cestu při vývoji systému Waymo Driver v zahraničí a v rámci vysoce konkurenčního automobilového průmyslu představuje důležitý milník,“ řekl ředitel společnosti Waymo pro automobilový průmysl Adam Frost.