Článek
Vyrábět v dnešní době opravdové kompaktní sporťáky není nic jednoduchého. Emisní sankce a všelidová obliba v crossoverech tlačí tyto vozy na okraj zájmu automobilek.
Když už něco takového vznikne, musí se puristi spokojit s moderní technikou v podobě přeplňovaných agregátů a samočinných převodovek. Tak jako třeba u BMW Z4 nebo Toyoty Supra. Díky motoristickému bohu za to, že jsou tato skvělá auta na trhu, ale kombinaci ječícího atmosférického motoru a třech pedálů nenabídnou.
Řada aut nemusí mít od ledna dálniční známku
Od toho je tu Porsche. Když přišel poslední facelift kompaktní řady 718, která se skládá z kupé Cayman a roadsteru Boxster, zdálo se, že přeplňovaná doba přišla definitivně i do Stuttgartu.
Jenže potom divize GT představila verzi GT4 a 718 Spyder se čtyřlitrovým atmosféricky plněným šestiválcem a manuální převodovkou. A právě ten se nyní stěhuje i do jakéhosi mezistupně, tedy varianty GTS, kde nahradí přeplňovaný dvaapůllitr.
Ve srovnání s GT4, které má své pevné místo v našich vyzkoušených autech roku 2019, má jen o 20 koní méně, tedy 400. To je o 35 koní více než u minulého GTS. Součástí je zatím výhradně manuální šestistupňová převodovka. Motor umí vypínat polovinu válců, ale také se točit do 7,8 tisíce otáček.
První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků
GTS umí akcelerovat z místa na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahovat nejvyšší rychlosti 293 km/h. Ve standardu najdete adaptivní tlumiče a zadní samosvorný diferenciál.
Porsche 718 Cayman GTS 4.0, jak zní kompletní název, se bude nabízet na německém trhu za částku 81 926 eur (cca 2 060 029 Kč); Porsche 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur (cca 2 110 897 Kč). České zastoupení německé cenovky přepočítává. Oba modely se na trh dostanou koncem března roku 2020.