Hlavní obsah

Vzácný šestikolový Brabus B63S zavítal do Liberce, váží skoro čtyři tuny

Novinky, maž

Šestikolový Mercedes G 63 AMG je vzácný sám o sobě, nám se na liberecké čerpací stanici podařilo zachytit ještě vzácnější verzi Brabus B63S-700 6x6. Ta má pod kapotou rovněž osmiválcový motor, ovšem naladěný na 700 koní a 960 newtonmetrů.

Foto: Robert Dengler, Právo

Šestikolový Brabus B63S s německou registrační značkou

Článek

Standardní model Mercedes G 63 AMG 6x6 pohání osmiválec s objemem 5,5 litru a dvěma turbodmychadly, výkon činí 400 kW, respektive 544 koní a točivý moment dosahuje 758 Nm.

Výkon se skrz sedmistupňovou automatickou převodovku přenáší na všech šest kol. Model od Brabusu, jichž se vyrobilo jen několik, má výkon zvednutý na rovných 700 koní, točivý moment má pak hodnotu 960 Nm. Vůz váží skoro čtyři tuny.

Jeden z mála vyrobených kusů se nám podařilo vyfotit v Liberci, za povšimnutí jistě stojí i převážené sáňky na zahrádce auta. Na jízdu v horách, kde nyní není sníh ani na většině sjezdovek, jde o náležitě (pře)dimenzovaný stroj.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 (2013)

Terénní pneumatiky mimochodem mají obří rozměr - 37 (!) palců. Celých 5867 mm dlouhý speciál zvládne zrychlení 0-100 km/h pod šest sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 160 km/h. Spotřeba paliva dle normovaného měření dosahuje 18 litrů/100 km. Nádrž na palivo pojme 159 litrů.

Cena základního šestikolového mercedesu činí devět miliónů korun, kolik si Brabus účtuje za úpravu, není známo. Tento model už navíc v nabídce firmy není.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 (2013)

Související témata:

Výběr článků

Načítám