Článek
Vývoj dvoumístného sportovního automobilu začal na jaře roku 1956. Vzniknul stroj s rozměry 3880 x 1430 x 964 mm a s karoserií vyrobenou z lehkého sklolaminátu. I díky tomu váží pouhých 550 kg a vpředu podélně uložený řadový čtyřválec s autem nemá příliš práce. Kupé bylo o něco těžší, vážilo 618 kg.
Téměř ideální je rozložení hmotnosti mezi nápravy - konkrétně 49,7: 50,3 procent. Mimochodem, spojka, pětistupňová převodovka i rozvodovka byly umístěny vzadu. Poháněná jsou zadní kola, podvozek měl nezávislé zavěšení, vpředu s lichoběžníkovou nápravou. Hezkým detailem jsou drátěná patnáctipalcová kola.
Jezdil na letecký benzín
Ze zdvihového objemu 1089 cm3 produkuje čtyřválec výkon 92 koní (při 7700 otáčkách), přičemž červené pole leží na hranici 8500 otáček. Použity byly dva karburátory československé firmy Jikov, později italský Weber. Zajímavostí je, že motor spaloval vysokooktanový letecký benzín. A z výfuku se linul krásný zvuk, což uslyšíte hned na začátku videa.
Na Škodu 1100 OHC se krásně dívá i po těch šedesáti letech. Otevřenou verzi, kterou vidíte na přiložených fotografiích a ve videu, si můžete prohlédnout ve Škoda muzeu v Mladé Boleslavi. Tamní restaurátorský tým nyní renovuje i uzavřenou verzi.