Článek
V zásadě se nic nezměnilo, konstrukce podvozku, motory, interiér i výbava jsou úplně stejné jako u dříve představené třídveřové verze. Jeden pár dveří navíc ale o dost zlepšuje praktičnost malého městského vozidla; cenový rozdíl oproti třídveřové verzi je sympatických 10 tisíc korun, základní cena tak začíná na 189 900 korunách.

Pětidvéřová Škoda Citigo Video: Škoda auto a.s.
Zadní dveře výrazně zjednodušují nástup dozadu, protože třídveřová verze nemá sedadla, která by si pamatovala původní polohu, takže je při každém překlopení a posunutí vpřed musíte znovu nastavovat. To u nové verze, která je vzadu o pár zanedbatelných milimetrů širší (1641 vs. 1645 mm), neplatí. Navíc „pětidvířko“ má menší a lépe ovladatelné dveře, u třídveřové verze bylo otevírání příliš velkých dveří problém třeba na obsazeném parkovišti.

Škoda Citigo (5D verze, 2012)
Dopředu si v obou verzích vcelku pohodlně sednou i dlouháni (ověřeno na 195 cm vysokém kolegovi), vzadu se cestující nad 185 centimetrů musí trochu uskromnit. Zejména v příčném směru překvapí velký dostatek volného prostoru, srovnatelný s fabií.
Zadní okno nejde stáhnout, je pouze výklopné. Nemá se smysl opakovat, interiér, jízdní vlastnosti i použitá technika jsou totožné s třídveřovou verzí, kterou jsme již otestovali v ulicích Prahy. [celá zpráva]

Škoda Citigo (5D verze, 2012)
Bude i automatizovaná převodovka
V polovině roku bude citigo k dispozici i s automatizovanou mechanickou převodovkou SQ100. Technicky jde o manuální převodovku, která má samočinně ovládanou spojku i řazení. Spojka je „schovaná“, takže řidič ovládá pouze dva pedály a na kulise páky zadá buď D pro pohyb dopředu nebo R pro pohyb vzad. Koncern se chlubí, že s hmotností 30 kilogramů jde o jednu z nejlehčích, ale i nejmenších (341 mm délka, 462 mm šířka) převodovek.

Škoda Citigo (5D verze, 2012)
Pro model Citigo jsou k dispozici dva tříválcové benzínové motory: oba mají objem jeden litr a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. Kultura jejich projevu je lepší než u tříválcových motorů HTP, chrastění je sice slyšet (zejména při volnoběhu), ale utlumení je dobré. Vyšší hluk zaznamenáte při vytočení k červenému poli.
Motory, uložené vpředu napříč s řídící jednotkou Bosch Motronic, nemají přímé vstřikování, nabídnou ovšem proměnné časování sacích ventilů. Technickou zajímavostí je vodou chlazené výfukové potrubí, které společně s dvouokruhovým chlazením motoru zkracuje dobu potřebnou pro zahřátí na provozní teplotu.

Škoda Citigo (5D verze, 2012)
Pětidvéřová verze se začne prodávat na přelomu března a dubna a nejprve se dočkají zákazníci z České republiky. Jak již bylo řečeno, příplatek oproti třídveřové verzi je 10 000 korun a přestože Škoda zatím nezveřejnila kompletní ceník, dá se předpokládat, že ceny příplatkové výbavy budou u obou verzí totožné. Podle Škody bude 7 z 10 zákazníků citiga chtít pětidvéřovou verzi.
Škoda zatím vyloučila verzi RS či Scout, malý sourozenec s logem Volkswagenu se takových verzí dočká. Potvrzená je ovšem verze CNG (zemní plyn), za dva roky se téměř jistě dočkáme elektrické verze.

Škoda Citigo (5D verze, 2012)