Článek
Dvakrát přeplňovaná verze 2.0 TDI má výkon 240 koní (176 kW) a točivý moment 500 Nm (při 1750 otáčkách). Standardem pro nejsilnější dieselový motor by měla být automatická převodovka DSG a pohon obou náprav. Tento motor je zatím vyhrazen výhradně pro passat, kupříkladu superb třetí generace jej minimálně v prvních měsících (spíše déle) nebude mít v nabídce.
Dvoulitrové TDI má vstřikování common-rail, největšího výkonu dosahuje při 4000 otáčkách, 500 Nm máte k dispozici mezi 1750 až 2500 otáčkami, až do čtyř tisíc máte k dispozici 400 Nm. Nejvyšší rychlost dle výrobce činí 238 km/h, stovku tento model zvládne za 6,8 sekundy.
Při měření prostřednictvím GPS jsme naměřili 0–200 km/h za 29,98 sekundy, 80–120 km/h za velmi zajímavé 4,1 sekundy. Ostatně na to, jaký „kalup” motor předvádí, se podívejte na přiloženém videu. Jenom připomínáme, že na rychloměru vidíte jako obvykle vyšší hodnoty, než kolik je reálná rychlost.
Passat s popisovaným motorem ve variantě sedan přijde na 1 010 900 korun, kombi je o 27 tisíc dražší.
Více informací o passatu s motorem BiTDI zveřejníme v připravovaném testu.