Článek
Enzo Ferrari byl proslulý tím, že na rovinu dokázal říct všem, co si myslí o nich, jejich autech či nápadech. Jeho duch evidentně vydržel v sídle společnosti dodnes, o čemž se nedávno přesvědčila skupina vývojářů umělé inteligence a autonomního řízení.
Ferrari chce do roku 2030 prodávat 80 procent elektromobilů a hybridů
Ferrari před časem hostilo skupinku odborníků, kteří nabízeli možnost do aut firmy instalovat systém autonomního řízení. Generálního ředitele Ferrari Benedetta Vigna to ovšem příliš nezaujalo a po prezentaci vzal celý tým do Fiorana, kde se všichni mohli na okruhu svézt.
„Kluci se svezli s naším testovacím jezdcem. Když vystoupili, řekli mi, že je jejich prezentace vlastně k ničemu,“ pochlubil se Vigna na tiskové konferenci zaměřené na strategii elektrifikace Ferrari.
Poukázal tak na to, že sami vývojáři uznali, že emotivní ostrá jízda na okruhu v supersportovním voze se počítačem zcela simulovat nedá.
Spojení Itálie a Japonska. Ferrari vytvořilo výjimečný model Roma
Zároveň ale automobilka dala na vědomí, že neříká zcela ne asistenčním systémům. Odmítá ovšem pátou, tedy nejvyšší úroveň autonomního řízení, které zcela převezme kontrolu nad volantem.
„Žádný zákazník nebude utrácet peníze za počítač v autě, aby si užil jízdu. Hodnota člověka za volantem je pro nás zásadní,“ doplnil na závěr Vigna pro agenturu Bloomberg.