Hlavní obsah

Výstava Rétromobile v Paříži nabídne k prodeji vzácnou Alfu Romeo

Rétromobile, světově největší přehlídka historických aut, se v těchto dnech v Paříži koná už po čtyřiačtyřicáté. Její návštěvníci uvidí šest stovek aut na 72 tisících metrech čtverečních. A některá auta budou i na prodej.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Skvosty na výstavě Rétromobile v PařížiVideo: Reuters

Článek

Ženevský autosalon patří k největším přehlídkám nových aut, pařížská výstava Rétromobile je zase světovou špičkou ve veteránech, silničních i závodních. Za zmínku stojí třeba Bugatti 51 Grand Prix z roku 1931, se kterým jezdil závodník Maurice Trintignant.

Ovšem, návštěvníci se můžou těšit nejen na veterány. Ukáží se i Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, jeden z pětasedmdesáti vyrobených kusů, Porsche Carrera GT nebo závodní Lamborghini Gallardo GT3.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz SLR Stirling Moss

A pokud fandíte formuli 1 a chcete si domů pořídit nějakou novou dekoraci, v jedné z aukcí bude k mání obrovská řada přileb, volantů a kombinéz, které v minulosti skutečně jezdily ve velkých cenách. Používala je jména jako Mika Häkkinnen, Rubens Barrichello nebo Michael Schumacher.

Hvězda první aukce přijde na stamiliony

Během výstavy se uskuteční dvě aukce, pořádané domem Artcurial. Hvězdou jedné z nich bude Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta. Odhad finální ceny zní na 16 až 22 milionů eur, tedy asi 411 až 565 milionu korun.

Co je na ní tak speciálního? „Představuje to nejlepší z meziválečného automobilismu,“ říká Matthieu Lamoure, šéf aukčního domu Artcurial. Pod kapotou pracuje řadový osmiválec se dvěma kompresory, který dává 180 koní a rozhýbe auto až na 200 km/h. Dnes tahle čísla nabídne kdejaký rodinný kombík, ale tahle Alfa byla vyrobena v roce 1938, před 81 lety.

Foto: Artcurial 3x

Tahle červená Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta bude jednou z hvězd výstavy Rétromobile 2019.

Je jednou z pouhých pěti, které kdy vznikly, a za celých osm dekád nikdy neprošla renovací, pouze průběžnou údržbou. V 80. letech 20. století prošel motor generální opravou a vůz vystřídal několik barev; tu současnou dostal pravděpodobně v 60. nebo 70. letech, píše web aukčního domu Artcurial. Posledních třiačtyřicet let je v majetku jedné rodiny.

Kromě oné Alfy Romeo stojí za zmínku také Porsche 550A Spyder, které bylo v roce 1957 jako nové doručeno amatérskému závodníkovi Hubertovi Wiesemu do Guatemaly. Pouhé dva roky poté se stěhovalo do Francie k závodníkovi Robertu Buchetovi.

Foto: Artcurial

Tohle Porsche 550A Spyder má za sebou bohatou závodní historii.

Vůz celý svůj „život“ závodil a prošel různými úpravami motoru i podvozku. Nyní je však navrácen téměř do podoby, v jaké se v 50. letech zrodil v továrně. A podle odhadu se prodá za 3,8 až 4,8 milionu eur, tedy zhruba 97,7 až 123,4 milionu korun.

Část výtěžku druhé aukce půjde na dobročinnost

Druhá aukce v rámci výstavy Rétromobile nebude tolik zaměřená na pojízdná auta, jako na doplňky k nim a dekorativní předměty. Ovšem, mezi těmi je i jeden placatý o čtyřech kolech – formule Renault, postavená z téměř 313 tisíc kostiček lega.

Foto: Artcurial

Vypadá to jako formule, ale je to 313 tisíc kostiček Lega.

Je to spíš tak trochu kumštýřské dílo než auto, byť v měřítku 1:1 ke skutečné formuli. Vzniklo ve spolupráci s týmem F1 Renault. Má sice skutečné pneumatiky, ale samo nejezdí. A mělo by se prodat za cenu mezi 30 až 50 tisíci eury, tedy asi 771 tisíci až 1,29 milionem korun. Právě tato částka má být věnována fondu UNICEF.

Výběr článků

Načítám