Článek
Závodní vůz bez homologace FIA. Paradoxně právě takovým exemplářem německý Mercedes oslavuje 55. výročí vzniku sportovní divize AMG. Auto ale nevzniklo, aby vyhrávalo závody.
Jedná se o totiž o demonstraci toho, co je auto schopno zvládnout, když jej nesvazují přísná pravidla asociace. Vůz se tedy může používat jen mimo oficiální závody, například na soukromých akcích.
V Česku se vydražil jediný maybach ze stokusové série
Mercedes-AMG GT3 55 Edition vznikne pouze v pěti exkluzivních exemplářích, o kterých výrobce tvrdí, že se bude jednat o ty nejtvrdší vozy s trojcípou hvězdou na přídi. Pod kapotou je neomezený motor V8, který produkuje 650 koňských sil, což je pro představu o přibližně 100 koní více než u závodní, homologované GT3. Oproti FIA verzi pak vozu chybí třeba i tlumič výfuku, takže zvuk je teď výraznější.
Vizuálně lze speciální edici rozeznat od běžného GT3 třeba díky laku s logem AMG nebo sedadlům s výšivkami Edition 55 a čísly 1 až 5. V interiéru najdeme řadu částí z uhlíkových vláken v kombinaci s antracitovým lakem a stříbrným dekorem.
Kabina je vybavena i nejnovější datovou jednotkou Bosch (DDU), která ve vysokém rozlišení zobrazuje přesná data o rychlosti, otáčkách motoru, provozní teplotě, časech na kolo a dalších důležitých informacích pro pilota.
Mercedes-Benz EQXX překonal svůj rekord, na jedno nabití ujel 1202 kilometrů
Limitovanou edici pak vždy dokreslují exkluzivní doplňky, což Mercedes dobře ví. K vozu šťastný majitel dostane třeba speciální autopotah na míru nebo jedinečné hodinky IWC Schaffhausen Pilot’s Watch Chronograph Edition „AMG“. Cena vozu je i proto závratná, Mercedes uvádí 625 tisíc eur, tedy v přepočtu asi 15,4 milionu korun.