Článek
Deset let od zahájení výroby hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder přichází jeho nástupce. Jmenuje se Mission X a automobilka si ho nadělila také k 75. výročí svých sportovních aut, které připadlo na 8. června.
Posouvá elektrifikaci o kus dál - pohání ho elektrické ústrojí. To má mít novou 900V architekturu a nabízet tak zhruba dvojnásobné rychlosti nabíjení oproti silničnímu modelu Taycan, který používá napětí 800 V.
Superlativů je ale ještě mnohem více. Vůz má mít poměr výkonu ku hmotnosti zhruba tisíc koní na tunu, generovat přítlak výrazně větší oproti dnešní 911 GT3 RS a také být nejrychlejším silničním vozem na Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring.
Porsche 356, první sériově vyráběné auto nesoucí jméno slavného konstruktéra, slaví 75 let
To vše samozřejmě v případě, že se automobilka skutečně rozhodne tento koncept převést do sériové podoby. Zatím není ničím víc než konceptem. Jedna produkční věc však na něm přece jen je - je prvním vozem značky, který nese nové logo.
Na rozdíl od většiny produkčních elektromobilů nemá Mission X baterii v podlaze, nýbrž za sedačkami - tam, kde by konvenční supersport měl spalovací motor. Že jde o nekompromisní vůz, říkají i křídlové dveře, které tvoří i velkou část prosklené střechy. Zde brali tvůrci inspiraci ze závoďáků pro Le Mans, konkrétně z legendárního modelu 917.
Interiér pokračuje s odkazy na závodění, třeba v podobě karbonové kapsle chránící posádku či šestibodových bezpečnostních pásů. Sedačky jsou pevnou součástí interiéru, jejich větší část je v podstatě jen polstrování na karbonové vaně, a před spolujezdcem vidíme slot k upevnění digitálních či mechanických stopek.
Kdy, v jakém formátu a zda vůbec ho automobilka skutečně postaví, se zatím musíme nechat překvapit. V minulosti se několikrát nechala slyšet, že s elektrickým supersportem počká, až budou k mání dostatečně schopné technologie.