Hlavní obsah

Výrobu dvanáctiválcových motorů Ferrari zastaví jedině zákony

Zatímco většina automobilek pomalu ustupuje od používání velkých motorů, značka Ferrari chce udržet motory V12 naživu tak dlouho, jak to jen bude legálně možné. V nabídce je ale doplní i o alternativy.

Foto: Ferrari

Dvanáctiválec Ferrari

Článek

Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari je na svoje charakteristické dvanáctiválce natolik hrdý, že se je nebojí použít ani v názvu modelů, jak dokázal s poslední novinkou 12Cilindri. A vzdát se jich nechce ani v budoucnu.

V rozhovoru pro australský magazín Car Expert to prozradil Emanuele Carando, který je odpovědný za produktový marketing. Podle něj může výrobu atmosférických dvanáctiválců Ferrari zastavit jedině jejich postavení mimo zákon.

Nové Ferrari 12Cilindri má vylepšený atmosférický motor V12

AutoMoto

„Atmosférické motory V12 budeme vyrábět tak dlouho, dokud nám to zákony dovolí,“ uvedl Carando v rozhovoru. Společnost přitom věří, že další budoucnost těchto motorů by mohla zajistit například nová paliva, která jsou udržitelnější.

Carando v rozhovoru připustil, že i pro nový model 12Cilindri automobilka zvažovala hybridní asistenci, nakonec se ale rozhodla být maximálně věrná svým kořenům a použila 6,5litrový motor V12, který je naladěný na nejvyšší výkon 610 kW při 9250 otáčkách a 678 Nm točivého momentu.

Za připomínku stojí, že motor má omezovač nastavený na 9500 otáček, podle automobilky by ale byl schopen dosáhnout až 10 000 otáček. Pro nastavení omezovače na nižší otáčky se automobilka rozhodla kvůli ideálnímu poměru mezi výkonem a točivým momentem.

Omezovač nastavený na 10 000 otáček by sice byl pro automobilku zajímavým marketingovým tahem, negativně by ale ovlivnil průběh výkonu a tím i charakter při akceleraci. „Kdykoli mluvíme o designu, vždy říkáme, že se přizpůsobuje funkčnosti, ale totéž platí i pro motory,“ dodal Carando.

Designový šéf značky Flavio Manzoni v minulosti přiznal, že přeplňované motory V8 by mohly být efektivnějším řešením než motory V12, přesto je automobilka pevně odhodlaná bojovat za ikonické dvanáctiválce kvůli jejich tradici a charakteru.

I když se značka snaží ochránit tradiční motory V12 co nejdéle to bude možné, rozhodně neignoruje aktuální trendy. V roce 2025 by měla představit svůj první elektromobil, do roku 2030 pak plánuje prodávat ze 40 procent elektrické vozy. Dalších 40 procent by měly tvořit hybridní vozy a zbývajících 20 procent by mělo připadnout na čistě spalovací modely.

Ferrari se pouští do výzkumu baterií pro elektromobily, vyrábět je ale nebude

AutoMoto

Elektrická ferrari nepřijdou o zvuk, říká šéf značky

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám