Článek
Ferrari Testarossa, představené v roce 1984, dnes patří mezi automobilové ikony osmdesátých let. Každodenní soužití s podobnými stroji ale není vždy nejsnazší, ostatně jen v oblasti podvozků učinily automobilky v minulých letech obrovský pokrok. Existují ovšem úpravci, kteří se to snaží změnit.
Společnost KW, která patří mezi renomované dodavatele podvozků pro automobilky i úpravce, byla schopná i dříve upravit podvozky individuálně na přání vlastníků různých vozů. Včetně Ferrari. Nyní se však pochlubila novým podvozkem V3 Classic speciálně pro model Testarossa, který má jedno eso v rukávu.
Sada obsahuje celkem šest coiloverů, tedy tlumičů s vinutou pružinou, neboť model Testarossa má u každého zadního kola dva tlumiče. Tlumiče jsou přitom jednoduše nastavitelné, což ještě v osmdesátých letech nebylo běžné, díky čemuž si zákazníci mohou upravit výšku podvozku a nastavit kompresi i odskok.
Úpravce tak slibuje vyšší stabilitu v podélném směru i zatáčkách a současně vyšší komfort. Největším esem v rukávu je ovšem hydraulický systém na tlumičích přední nápravy, díky kterému si mohou řidiči přizvednout příď vozu až o 45 milimetrů, což výrazně usnadní například zdolávání zpomalovacích prahů či překonávání některých nájezdů.
Systém umožňuje zvýšení podvozku až do rychlosti 65 km/h, což je na zpomalovací prahy víc než dost. Poté se přední náprava opět automaticky sníží. Celý systém by měl být poměrně kompaktní, takže v autě nebude nijak překážet.
Naučit klasický sporťák kouskům, které nabízejí moderní vozy, ovšem není levné. Kompletní sada totiž přijde na 8999 eur, což je v přepočtu 228 000 korun. Při cenách samotných klasických vozů a jejich údržby už ale nepůjde o nijak závratnou sumu.