Hlavní obsah

Výrobce londýnských taxíků představil luxusní MPV, inspirací bylo dopravní letadlo

LEVC, společnost vyrábějící především ikonické londýnské taxíky, rozšiřuje své portfolio. Představila totiž prémiové MPV, které je čistě elektrické a inspirací mu bylo dopravní letadlo Airbus.

Foto: LEVC

Čínské prémiové MPV LEVC L380

Článek

Společnost London Electric Vehicle Company (LEVC) nepatří mezi nejznámější automobilky světa, její produkty ale i tak zná nejspíš téměř každý. Právě tato společnost totiž oživila ikonické londýnské taxíky, pod jejichž kapotou pracuje 1,5litrový motor Volvo v roli prodlužovače elektrického dojezdu.

Společnost LEVC přitom spadá pod křídla čínského automobilového gigantu Geely, který vlastní i značky jako Lotus, Volvo, Smart, Zeekr, Polestar a další. Díky tomu má přístup k různým technologiím, které využila pro rozšíření svého portfolia o nové prémiové MPV.

Foto: LEVC

Společnost LEVC je známá především díky britským taxíkům.

To nese jednoduchý název L380 a zaujme jednoduchým designem, který měl být inspirován dopravním letounem Airbus A380. 

Příď dostala výraznou linku denního svícení v horní části masky, zatímco světlomety jsou níž v nárazníku. Nechybí aerodynamicky tvarovaná kola, zapuštěné kliky dveří, dvoubarevné lakování a výrazná zadní světla.

Kabinu zatím společnost neodhalila, prozradila ovšem několik zajímavých technických parametrů. Základem vozu je platforma Geely SOA (Space Oriented Architecture), jejíž vývoj měl probíhat v Číně, Velké Británii, Švédsku a v Německu.

MPV by mělo na délku měřit 5316 mm, na šířku 1998 mm a na výšku 1940 mm, přičemž rozvor má mít hodnotu 3185 mm.

Kabina nabídne dostatek prostoru pro šest nebo osm cestujících v závislosti na zvolené konfiguraci. Třetí řada sedadel pak upřednostňuje prostor pro nohy na úkor velikosti kufru.

Foto: LEVC

Základem je moderní platforma SOA z dílny Geely.

Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 200 kW (272 k), napájený z NMC baterie vyrobené čínskou společností CATL ve spolupráci s Geely.

Platforma SOA umožňuje zástavbu baterií s kapacitou 73 a 120 kWh, přičemž maximální dojezd by se měl pohybovat kolem 696 kilometrů.

LEVC L380 se bude vyrábět v Číně a nejprve zamíří na čínský trh, kde chce konkurovat dalším prémiovým MPV, především z místní produkce. Více informací se zřejmě dozvíme až při oficiálním uvedení na trh v příštím roce. O uvedení modelu v Evropě se společnost zatím nezmínila.

Výběr článků

Načítám