Článek
Společnost London Electric Vehicle Company (LEVC) nepatří mezi nejznámější automobilky světa, její produkty ale i tak zná nejspíš téměř každý. Právě tato společnost totiž oživila ikonické londýnské taxíky, pod jejichž kapotou pracuje 1,5litrový motor Volvo v roli prodlužovače elektrického dojezdu.
Společnost LEVC přitom spadá pod křídla čínského automobilového gigantu Geely, který vlastní i značky jako Lotus, Volvo, Smart, Zeekr, Polestar a další. Díky tomu má přístup k různým technologiím, které využila pro rozšíření svého portfolia o nové prémiové MPV.

Společnost LEVC je známá především díky britským taxíkům.
To nese jednoduchý název L380 a zaujme jednoduchým designem, který měl být inspirován dopravním letounem Airbus A380.
Příď dostala výraznou linku denního svícení v horní části masky, zatímco světlomety jsou níž v nárazníku. Nechybí aerodynamicky tvarovaná kola, zapuštěné kliky dveří, dvoubarevné lakování a výrazná zadní světla.
Z výrobce londýnských taxíků globální automobilkou. LEVC ohlásila plány na expanzi

Kabinu zatím společnost neodhalila, prozradila ovšem několik zajímavých technických parametrů. Základem vozu je platforma Geely SOA (Space Oriented Architecture), jejíž vývoj měl probíhat v Číně, Velké Británii, Švédsku a v Německu.
MPV by mělo na délku měřit 5316 mm, na šířku 1998 mm a na výšku 1940 mm, přičemž rozvor má mít hodnotu 3185 mm.
Kabina nabídne dostatek prostoru pro šest nebo osm cestujících v závislosti na zvolené konfiguraci. Třetí řada sedadel pak upřednostňuje prostor pro nohy na úkor velikosti kufru.

Základem je moderní platforma SOA z dílny Geely.
Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 200 kW (272 k), napájený z NMC baterie vyrobené čínskou společností CATL ve spolupráci s Geely.
Platforma SOA umožňuje zástavbu baterií s kapacitou 73 a 120 kWh, přičemž maximální dojezd by se měl pohybovat kolem 696 kilometrů.
LEVC L380 se bude vyrábět v Číně a nejprve zamíří na čínský trh, kde chce konkurovat dalším prémiovým MPV, především z místní produkce. Více informací se zřejmě dozvíme až při oficiálním uvedení na trh v příštím roce. O uvedení modelu v Evropě se společnost zatím nezmínila.
Renault a čínská Geely zakládají společný podnik na vývoj a výrobu motorů

Čínská Geely se stane třetím největším akcionářem Aston Martinu
