Článek
Volkswagen Polo patří dlouhodobě mezi úspěšné zástupce segmentu malých automobilů. Za prvních osm měsíců letošního roku se s prodeji lehce přes 90 000 prodaných kusů dostal na osmou příčku v první desítce automobilů prodávaných na evropském kontinentu.
Navzdory stále slušným prodejům však popularita modelu pomalu klesá. Pro automobilku už tak zřejmě nebyl důvod dál držet produkci ve dvou továrnách současně. V červenci tohoto roku proto ukončila výrobu modelu VW Polo ve španělském závodu Pamplona, jak uvádí Carscoops.

Volkswagen Polo GTI
Výroba modelu přitom ve Španělsku začala již v roce 1984 s druhou generací modelu. Za 40 let pak ve Španělsku vzniklo kolem 8,4 milionu kusů modelu VW Polo. V jeho výrobě však nyní bude pokračovat už jen jihoafrický závod Kariega v JAR.
Ve španělském závodě Pamplona bude dál probíhat výroba modelů T-Cross a Taigo, do budoucna se zde ale počítá především s výrobou nových elektrických SUV pod značkami Volkswagen a Škoda.
Podle Auto News by se mělo jednat o elektromobily postavené na upravené platformě MEB, která bude zkrácena a primárně nabídne pohon předních kol. V obou případech by se mělo jednat o dostupné elektrické modely, přičemž v podání VW by mělo jít o produkční ID2all, škodovácký model by měl nést jméno Epiq.
Test Volkswagenu Polo GTI: Kapesní raketa na každý den
