Článek
Sportovní modely značky Porsche si obvykle spojujeme s plochými spalovacími motory uloženými vzadu, již několik let se však otevřeně mluví o skutečnosti, že nová generace menších a dostupnějších Porsche 718 (otevřený Boxster a kupé Cayman) přejde na čistě elektrický pohon.
Předobrazem jejich nástupce se stal koncept Porsche Mission R, který automobilka prezentovala v roce v roce 2021, přičemž v roce 2022 od něj odvodila i koncept závodního modelu 718 Cayman GT4 ePerformance. S výrobou elektrické sportovní novinky se pak počítá od roku 2025.
Dosud jsme ovšem nevěděli, jak dlouho v nabídce zůstane spalovací Porsche 718. Čistě elektrická verze by se totiž mohla vyrábět po boku spalovací, což je řešení, pro které se již v minulosti rozhodlo několik výrobců automobilů.
Na sociální síti X se nicméně objevil příspěvek, který údajně zachycuje část materiálů určených pouze pro dealery automobilky, jak upozornil The Drive. Ve spodní části přitom vidíme zmínku, že výroba všech modelů 982, což je interní označení pro Porsche 718 Cayman i Boxster, skončí podle aktuálních předpokladů v říjnu 2025.
From the dealer portal https://t.co/8TGjZ07GhA pic.twitter.com/S2XZafRGRs
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 12, 2024
V Evropě nicméně modelům 718 Boxster a Cayman zazvoní definitivní umíráček již za pár týdnů. Počínaje červencem totiž vstoupí v platnost nová pravidla EU ohledně kyberbezpečnosti (UN R155), která by vyžadovala takové úpravy, které se automobilce jednoduše nevyplatí. Ze stejného důvodu tak v Evropě končí i spalovací Porsche Macan.
Zákaz by měly přežít pouze modely Cayman GT4 RS a Boxster Spyder RS, neboť se jedná o vozy vyráběné v rámci limitované edice. I tak ale pro automobilku končí éra relativně dostupných sportovních modelů se spalovacími motory.