Článek
Původní Land Rover se představil v dubnu 1948 na autosalonu v Amsterdamu. Vozidlo, které se inspirovalo americkým armádním Willysem MB, pomohlo na přelomu 40. a 50. let minulého století tradiční britské automobilce Rover přežít složité období - rychle si totiž získalo oblibu.
Do konce roku 1948 se vyrobilo 3000 landroverů, následující rok to bylo 5000 a v roce 1950 už opustilo výrobní linku přes 16 000 vozů. Zajímavostí je, že zkraje výroby mělo karoserii ze slitiny hliníku - ovšem nikoliv ve snaze uspořit hmotnost, nýbrž proto, že po válce byl v Británii nedostatek oceli, zatímco hliníku bylo hodně.
Za 67 let výroby vzniklo celkem 2 016 933 kusů. Jméno Defender nicméně není tak staré. Zkraje se mu říkalo prostě Land Rover, většinou s přídomkem série I, II nebo III - podle toho, do jakého vývojového stupně patřil. Série I se vyráběla v letech 1948-1958, pak přišla modernizace do série II, která včetně modifikace IIA vydržela do roku 1971. Tehdy přišla série III a vydržela ve výrobě až do roku 1985.
Už tehdy - od roku 1983 - byl na světě Land Rover 90, který můžeme považovat za druhou generaci původního vozu. Číslo 90 označovalo zhruba délku rozvoru náprav v palcích; později přibyly ještě verze 110 a 127. Právě tento vůz dostal v roce 1990 slavné jméno Defender. Automobilka totiž v roce 1989 představila druhý model a nazvala ho Discovery, takže i původní Land Rover musel dostat pořádné jméno.
Během let tedy land rover prošel řadou modifikací, žádná ale nezměnila jeho charakter - ani typické vady, jako například slabou odolnost ocelových částí proti korozi. Nejviditelnější změnou bylo přemístění předních světlometů, zpočátku posazených doprostřed přední masky, do blatníků - továrna tak koncem 60. let reagovala na nové předpisy. Během let se také měnily například motory nebo interiér, ten se ale nikdy nestal příliš pohodlným.
Velkými odběrateli landroverů se staly i armády, včetně české, která je používá od roku 1996. Z auta, které mělo jen na pár let zachránit automobilku Rover, se tak právem stala legenda, která stále má své věrné příznivce.
Od 90. let však s postupným růstem obliby vozidel SUV zájem zákazníků o jednoduché auto s ocelovým páteřovým rámem a hliníkovou karosérií klesal a ročně jich z továrny v anglickém Solihullu vyjíždělo jen kolem 15 000.
Land Rover, který je od roku 2008 součástí indického koncernu Tata, v září 2019 představil zcela nový Defender. Ten se na odkaz původního modelu snaží navazovat, ale už není pravověrným offroadem na žebřinovém rámu s tuhými nápravami, nýbrž SUV prošpikovaným nejmodernější technikou.