Článek
Kompaktní Ford Focus, který se prodává už přes dvacet let a nyní je ve své nedávno modernizované čtvrté generaci, se vyrábí v německém Saarlouis. Podle magazínu Automobilwoche se však má jeho výroba významně snížit, a to od konce srpna.
Ford Focus má po faceliftu méně tlačítek a velkých motorů
Produkce má samozřejmě problémy kvůli válce na Ukrajině - komponenty pro infotainment s názvem Sync 4 se totiž vyrábí právě tam. Saarlouiská továrna, která zaměstnává přes 6 tisíc lidí, ale může čelit i jiným výzvám.
Když automobilka Ford v minulých měsících ohlašovala plán investic, soustředila se zejména na továrny v německém Kolíně a rumunské Craiově. Místo výroby focusu zmíněno nebylo.
Znamená to snad, že se v nejbližších letech chystá uzavření této továrny? O tom si v tuto chvíli netroufneme spekulovat. Ani zda by její uzavření znamenalo konec focusu, nebo jeho přesun do jiné továrny. Magazín dodává, že se nad budoucností továrny automobilka zamyslí a rozhodne během tohoto měsíce.
Ford Focus je jedním z mála aut, která v Evropě dokáží konkurovat Volkswagenu Golf na trhu hatchbacků a kombíků nižší střední třídy. Za letošní rok však, patrně zejména kvůli válce na Ukrajině, jeho evropské prodeje meziročně klesly o 28,3 % na zhruba 27 tisíc kusů za období od ledna do května.