Článek
Automobilka Ford ohlásila masivní snižování počtu svých evropských zaměstnanců, které si vynutí přechod na výrobu elektrických aut, už koncem ledna. Nyní se dozvídáme, kolik zaměstnanců přijde o své místo a kde to bude.
Číslo je 3800 a většina z něj jsou pozice ve vývoji a výrobě. Těch zanikne 2800, z čehož 1700 připadá na Německo, 1000 na Velkou Británii a 100 na jiná evropská místa. Zbylou tisícovku tvoří administrativní pracovníci, jichž skončí 600 v Německu, 300 ve Velké Británii a 100 jinde v Evropě.
Podle Martina Sandera, šéfa evropské divize Fordu, jsou důvody zejména ve „významně snížené složitosti pohonných ústrojí“ elektrických aut. „Je méně práce, kterou je třeba udělat na pohonných ústrojích, když opouštíme spalovací motory,“ vysvětlil.
Ford má v Evropě propouštět kvůli elektrifikaci
Automobilka však chce v Evropě i investovat, a to mimo jiné v britském Halewoodu. Tamní fabrika se změní z výrobny převodovek na výrobnu elektrických pohonných jednotek, což si vyžádá investici v celkové výši 380 milionů liber (10,2 miliardy korun), píše britský web Autocar.
Technické centrum v britském Duntonu, které změny výrazně zasáhnou, nicméně uzavřeno nebude. „Dunton je globální středisko pro lehké užitkové vozy, podporované testovacími prostorami v Německu, a jsme přesvědčeni, že duntonský tým bude moci ve své práci v budoucnu pokračovat,“ cituje web Sandera.
Ford má zjara letošního roku představit svůj první elektromobil, vyvinutý a vyráběný v Evropě. Má stát na platformě MEB koncernu Volkswagen a do výroby má jít ještě letos. Příští rok se má představit další ford na platformě MEB a také má přijít elektrická verze crossoveru Puma, vyráběná po boku konvenční varianty v rumunské Craiově.
Ford chystá vlastní platformu pro elektromobily, jen na techniku od VW se nespolehne